» załóż konto» przypomnij hasło

Czas na rozsądny zakup

GeForce GTX 650Ti czy Radeon HD 7770 - test

Autor: Daniel Klimczak | Data: 2013-05-13 09:55:16

A A A | Wejść na stronę 329497 | Komentarzy 15

GeForce GTX 650Ti czy Radeon HD 7770 - test Jeszcze do niedawna w najpopularniejszym segmencie cenowym kart graficznych od 400 do 600 zł konsumenci nie mieli zbyt wielkiego wyboru. W podanym przedziale można było znaleźć jedynie Radeona HD 7770 i GeForce GTX 650 oraz GTX 650Ti w wersji 1 GB oraz starsze konstrukcje z wcześniejszych serii. Wielu jednak uważało (i całkiem słusznie) że były one zbyt drogie w stosunku do możliwości, które oferują i za bardzo odstawały od swoich mocniejszych braci. Na całe szczęście obaj wielcy rywale dostrzegając lukę w swoich produktach wprowadzili nowe modele w postaci GTX 650Ti Boost oraz Radeona HD7790, jednocześnie obniżając ceny na podane wyżej modele. Jak więc prezentują się Radeon HD7770 i GeForce GTX 650Ti po obniżkach? Czy osoby szukające względnie taniej i wydajnej karty graficznej znajdą w nich coś dla siebie? Na te oraz inne pytania odpowiemy w naszym teście. Zapraszamy do lektury i wyrażania własnej opinii.

GeForce GTX 650Ti

GeForce GTX 650Ti swoją premierę miał w Październiku poprzedniego roku i z miejsca stał się następcą GTX 650, karty wprowadzonej miesiąc wcześniej, mającej konkurować z Radeonami HD7770, a która osiągani i ceną niestety odbiegała od rywala. GTX 650Ti opary jest na rdzeniu GK106, wyprodukowanym w procesie 28nm. Posiada 768 jednostek CUDA , 16 jednostek ROP, 64 jednostki teksturujące. Standardowo zegar rdzenia pracuje z częstotliwością 925 Mhz i w odróżnieniu od modelu GTX 660 nie posiada funkcji boost. Pamięci standardowo pracują z zegarem 1350 Mhz, a szyna pamięci to 128b. Karty występują w wersjach 1GB jak i 2GB. Komunikację zapewnia oczywiście złącze PCI-E w wersji 3, a karta wspiera DirectX 11. Sugerowane ceny karty na dzień dzisiejszy wynoszą 129 dolarów za wersję 1GB, a w polskich sklepach według serwisu ceneo zaczynają się od około 450 zł.

Radeon HD7770

Radeon HD7770 swoją premierę miał w Marcu zeszłego roku, więc na rynku jest już dość długo i na stałe zagościł w dużej ilości komputerów, głównie dzięki braku konkurencji z obozu rywala. Karta na rynek wprowadzana była jako wydajnościowy następca Radeona HD5770 i oparta została o architekturę GCN – Graphics Core Next. Serce stanowi 28 nm rdzeń Pitcairn, wspomagany przez 640 jednostek cieniujących oraz 16 jednostek ROP i 40 jednostek teksturujących. Rdzeń standardowo pracuje z częstotliwością 1000 Mhz, a pamięć z zegarami 1125 Mhz . Szyna pamięci wynosi 128 bitów, a więc tyle ile w GTX 650Ti. Karta oczywiście jest zgodna z DirectX 11.1 oraz komunikuje się za pomocą złącza PCI-E w wersji 3.0
 

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • piterk95

    2013-05-14 14:03:47

    W artykule jest błąd ;)
    Nie Vertex HD7700 X-Edition
    ale
    Vertex HD7770 X-Edition
    Nie ma takiej karty graficznej jak 7700-to jest seria kart w którą wchodzą 7750 i 7770 :D
  • ~rrr

    2013-05-15 10:58:07

    Mimo wydawałoby się dość wystarczającej liczby klatek do rozgrywki widoczne były mikroprzycięcia, które skutecznie ograniczały fun z płynący z gry. Na GTX’ach tego efektu nie zauważaliśmy.

    Raczej nie tyle mikroprzycięcia, co okazyjne spadki do niskich fps, których jedna wartość średnia nijak nie może zaprezentować.
  • seether_

    2013-05-15 15:59:59

    Jeśli chodzi o minimalny FPS wartości sięgały 27/29 klatek na sekunde, ale to nie one były powodem takiej sytuacji. Po prostu w czasie grania i np. biegania postacią czuć było wyraźne rwanie obrazu mimo wysokiego FPS. Dużo osób posiadających Radeony skarży się na tą przypadłość w Wiedźminie 2.|

    Daniel K.
  • wikingowiec

    2013-05-15 17:25:56

    Dzięki za dobry test. Dużo wyników daje mi do myślenia nad nowym zakupem.
  • t.luk

    2013-05-16 10:53:33

    Realnie do Crysis 3 do full-HD to poniżej HD7950 / GTX670 to bym nie schodził ;)
  • wikingowiec

    2013-05-17 02:16:02

    popieram
  • ~rrr

    2013-05-18 13:06:06

    "Jeśli chodzi o minimalny FPS wartości sięgały 27/29 klatek na sekunde"

    To może spokojnie wystarczyć do utraty wrażenia płynności, w zależności od silnika gry. Grałem nieraz z włączonym wskaźnikiem fps i wszystko powyżej 60 fps jest naturalnie nierozróżnialne, ale spadki z 60 nawet do 30-40 fps bywają odczuwalne:

    http://boallen.com/fps-compare.html
  • seba0808

    2013-05-18 22:01:22

    ....eee tam. Mi z hd 7850 2gb @ 1030/1310 i phenomem 1055t @ 3.83GHz na średnich w najgorszych momentach fps wynosiły 38, a stabilnie oscyłowały wokół 40-45 (mowie o multi).
  • seba0808

    2013-05-18 22:02:03

    *a stabilnie 45-50
  • seether_

    2013-05-19 18:29:09

    rrr
    Ale tutaj nie chodzi o spadek FPS i utratę wrażenia płynności, bo spadek jest łatwo wyczuć. Tutaj występuje zjawisko mikroprzycieć znane np. z konfiguracji Crossfire, dla porównania na GTX i zbliżonym FPS gra działała normalnie. Nawet zmniejszenie detali w przypadku Radeona i wzrost FPS tego efektu nie niwelował.

zobacz wszystkie komentarze | Komentarz 15


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...