Od gracza dla graczy
Zowie FK - test myszki
Spis treści
Na początek test na rozdzielczość rzeczywistą. Mysz posiada 3 opcje ustawień DPI.
Widzimy że zmodyfikowana soczewka zwiększa rozdzielczość sensora i to dość znacznie. Jeśli przyzwyczailiśmy się do konkretnej wartości to z pewnością da się odczuć tą różnicę.
Test na Interpolacje
Wynik testu pokazuje że wszystkie rozdzielczości myszy uzyskane są natywnie a nie poprzez programowe dodawanie pikseli. W przeciwnym razie widzieli byśmy przerwy w linii.
Test na skoki kursora tzw. jitter.
Kliknij, aby powiększyć.
Test ten wykonany został w najwyższej rozdzielczości. Widzimy że ruchy równoległe do osi nie wykazują żadnych skoków kursora. Podczas ruchów skośnych pojawia się jitter. Zjawisko to występuje niezależnie od stosowanej podkładki materiałowej. Na podkładkach twardych skoki były mniejsze. Również w przypadku stosowania niższej rozdzielczości (1150 DPI) efekt ten jest znacznie mniejszy. Nieodczuwalny podczas gry ale zauważalny podczas np. obróbki grafiki.
Testy na predykcję - przyciąganie kursora do osi X/Y przy szybkich ruchach.
Kliknij, aby powiększyć.
Widzimy, że zjawisko to występuje w bardzo minimalnym stopniu. Linie skośne rysowane z dużą prędkością tworzą schodki, ale okręgi mają minimalnie wyprostowane krawędzie. Poziom całkowicie nieodczuwalny w grze. +
Testy na LOD
Tabela LOD
Testy na akcelerację
Sposób wykonania:
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację pozytywną.
Akceleracja nie występuje. Różnica jest minimalna, na naturalnym poziomie dla sensorów bez akceleracji pozytywnej. Poziom gubienia pikseli przy szybkich ruchach jest porównywalny do tego z Deathaddera 3,5g respawn.
Testy na prędkość maksymalną:
Test ten wykonałem we wszystkich rozdzielczościach pracy sensora oraz w dwóch trybach pracy: 1000 i 500 Hz. Niezależnie od ustawień prędkość maksymalna uzyskiwana przez sensor jest wysoka, jednak przy BARDZO szybkich ruchach można zgubić sensor. Podczas gry jednak nie zdarzyło mi się to ani razu.
Na koniec test pokazujący lift off distans- czyli na jaką wysokość musimy podnieść mysz, by czujnik przestał reagować na ruch.
Zowie dzięki zastosowaniu własnych soczewek w większości swoich myszy skutecznie obniża LOD. Praktycznie, niezależnie od zastosowanej podkładki jest on bardzo niski. To duży plus dla osób, które często unoszą mysz do góry.
Testy podczas gry:
Wrażenia całkowicie indywidualne.
Zowie FK pomimo sensora któremu trochę brakuj do perfekcji dobrze sprawuje się podczas gier w FPS (i nie tylko). Dość lekka, fajnie wyprofilowana i z sensorem o dość ostrym feelingu może przypaść do gustu wielu graczom. Dodatkowym plusem są przyciski boczne, które w małych myszach są rzadkością a mogą być dość przydatne.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
skoczylas
2013-05-26 21:23:48
wikingowiec
2013-05-26 21:45:14
~mikejq
2013-05-26 23:10:19
jantomx
2013-05-27 14:43:17
@~mikejq na pewno Razer DA2013 nie jest lepszy od tej myszy, gorsze wykonanie, gorszy sensor.
~Langley
2013-05-27 17:01:26
Warwyko76
2013-05-28 17:49:56
~eXperience
2013-05-28 19:06:20
Jantomax- DA2013 ma akurat dość dobry sensor
AndiMara
2013-05-30 23:28:41
8