» załóż konto» przypomnij hasło

Recenzja + wnikliwe testy Avago ADNS9800

TT eSports Level 10M - test myszki

Autor: Łukasz Pilarczyk | Data: 2013-02-10 10:13:01

A A A | Wejść na stronę 18540 | Komentarzy 3


Interpolacja:

Na początek test na interpolację, czyli na maksymalną rozdzielczość (ilość DPI) uzyskaną natywnie.

level 10M

Test wykonany w maksymalnej rozdzielczości wykazał że wartość 8200 dpi jest uzyskana sprzętowo, a nie przez sztuczne, programowe podbicie.

Enotus Mouse Test:

Test wykonany w trzech rozdzielczościach: 400, 1600 i 8200 dpi.

level 10M

level 10M

level 10M

Widzimy że niezależnie od ustawień, prędkość maksymalna sensora jest bardzo wysoka. Możliwe że wyniki te mogły być jeszcze wyższe, ale budowa myszy i waga nie pozwoliły mi machnąć nią jeszcze szybciej.

Również poziom precyzji jest bardzo wysoki, można zauważyć że im większa rozdzielczość tym wzrasta precyzja (często wynik jest odwrotny).

Lekko niepokojący jest poziom taktowania USB któremu trochę brakuje do 1000 Hz, myślę jednak że nie powinno to mieć wpływu na ogólną pracę myszy.

Test na jitter - niepożądane skoki kursora

Test wykonany na materiałowej podkładce ze względu na najczęstsze pojawianie się tego problemu na właśnie tego typu powierzchni. Dla porównania testy wykonane również przy pomocy poprzedniej wersji sensora Avago - ADNS 9500.

level 10M

Największym zaskoczeniem jest dla mnie całkowity brak skoków kursora nawet w najwyższej rozdzielczości w testach nowego sensora znajdującego się w Level 10M. Zarówno ruch poziomy jak i skośny jest bardzo gładki, a co najważniejsze nie pojawia się predykcja (przyciąganie kątowe) podczas szybkich ruchów.

Dla porównania linie wykonane za pomocą ADNS 9500 w TT Black Element oraz SS Sensei w tak wysokich rozdzielczościach (i tak niższych niż w Level 10M) charakteryzują się dobrze widocznymi skokami, zwłaszcza podczas ruchów poziomych.

Uwaga:

Podczas testów praktycznych wystąpił jeden problem, którego nie było w starszej wersji sensora. Mianowicie, podczas szybkiego ruchu myszą w bok i nagłym podniesieniu, kursor przesuwa się jeszcze na monitorze nawet o kilkadziesiąt pikseli. W celu potwierdzenia test wykonałem wielokrotnie, również na innych myszach.

Można to opisać na przykładzie auta:

mysz optyczna z ADNS-3080 z wysokim LOD podczas podniesienia przy szybkim ruchu - kursor zatrzymuje się od razu. Tak jak pędzące auto uderzające w ścianę.

TT Level 10M z ADNS-9800 z ustawionym średnim LOD (niższym niż w ww. myszy) podczas nagłego podniesienia- kursor zachowuje się jak auto które hamuje i zatrzymuje się po paru metrach. Z wyższym LOD problem jest minimalnie większy.

Jeśli jednak jesteśmy graczami high sens i nie podnosimy myszy podczas gry występujące tej anomalii nie powinno mieć znaczenia.

Akceleracja:

Test wykonany dwoma sposobami (szybko-wolno, wolno-szybko) na trzech typach podkładek, materiałowej, plastikowej oraz szklanej.

Testy wypadły prawie identycznie jak w przypadku starszego sensora.

Niestety nie poprawiono akceleracji pozytywnej a sensor chociaż nie ma jittera na podkładkach szmacianych to i tak najlepiej działa na szklanym icemacie. Oczywiście większość graczy będzie zadowolona z jakości ADNS 9800 gdyż jest to świetny układ ale nadal nie jest doskonały. Tak niski poziom akceleracji pozytywnej może być odczuwalny jedynie w grach FPS takich jak CS lub Quake które są najbardziej wymagające.

Ergonomia:

level 10M

Level 10M jest myszą długą i niezależnie od ustawień obudowy nadaje się przede wszystkim do chwytu typu Claw. Nawet jeśli uniesiemy maksymalnie jej tył to i tak jej grzbiet jest za mało owalny do typowego Palm-a.

Jej Boki są lekko nachylone tworząc kształt \¯¯/ dzięki temu powinno się mysz łatwiej unosić, niestety tak jak wcześniej wspomniałem, podczas unoszenia myszy trzeba uważać by nie wcisnąć bocznych przycisków.

level 10M

 level 10M

Na poniższych zdjęciach widzimy tylną cześć myszy. Porównanie maksymalnego opuszczenia i maksymalnego uniesienia grzbietu. Widzimy że różnica wynosi około 5mm.

TT Level 10M

Natomiast na zdjęciach niżej widzimy pochylenie myszy dla osób lewo i prawo ręcznych. Widać że różnica wynosi deklarowane 10 stopni.

level 10M

W związku z umiejscowieniem przycisków bocznych po kilku dniach użytkowania myszy kciuk, zamiast kłaść typowo na boku i przyciskach, zacząłem układać go na szczelinie pomiędzy bocznym aluminium a powierzchnią grzbietową.

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • ~glubicz

    2013-02-11 09:56:28

    Teraz to chyba już się nie da sprzedawać normalnych myszek i wszystkie muszą być takie na maksa udziwnione, skręcane z blaszek, podziurawione, podświetlone itd.
  • Xawery

    2013-02-11 10:59:00

    A ja bym się pobawił. Chętnie pograłbym myszką, której obudowę mogę pochylić w prawo... lubię takie ułożenie dłoni.
  • Sroka

    2013-02-11 13:45:26

    Z boku wyglądą bardzo dobrze, oryginalny design, ale widok z góry i ten nosek z przodu, ech, kolejny niepracowany produkt.

Komentarz 3


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...