» załóż konto» przypomnij hasło

Zdjęcia, gry i filmy w 3D

Nvidia 3DVision 2 - test

Autor: Tomasz Wiechuła | Data: 2012-05-31 23:51:09

A A A | Wejść na stronę 52341 | Komentarzy 8

Nvidia 3DVision 2 - test Tym razem do testów trafił zestaw Nvidia 3DVision 2, pozwalający na rozrywkę w trzech wymiarach zarówno podczas grania, oglądania filmów czy też przeglądania zdjęć. Nie jest to typowy test sprzętu, a bardziej technologii umożliwiającej oglądanie obrazu w trójwymiarze. Co zatem w tej dziedzinie oferuje potentat na rynku kart graficznych, o tym przeczytać można w poniższej recenzji. Zapraszam.

Na zestaw 3D Vision 2 składają się bezprzewodowe okulary migawkowe, monitor 3D z wbudowanym nadajnikiem, zdolny wyświetlać obraz z częstotliwością 120Hz, co więcej do poprawnego działania zestawu wymagana jest karta graficzna GeForce. W porównaniu do poprzedniej wersji 3D Vision nowe okulary, posiadają o 20% większe szkła, co znacząco zwiększa pole widzenia. Za poprawę jasności obrazu, a co za tym idzie lepsze odwzorowanie kolorów odpowiada technologia 3D LightBoost. Ten dwukrotny wzrost jasności jest wynikiem zastosowania nowych wyświetlaczy (monitorów) kompatybilnych z 3D Vision 2 oraz zwiększenia powierzchni „szkieł”. Większe okulary zapewniają również zmniejszenie wpływu zewnętrznego oświetlenia. Zapewnienia te nie zostały zweryfikowane, gdyż nie miałem możliwości przetestować pierwszej wersji 3D Vision. Trzeba jednak przyznać, że pole widzenia jest duże, ramki nie przeszkadzają, a jasność jest na dobrym poziomie, nie powodując dużego przyciemnienia oglądanego obrazu. Patrząc przez okulary poza monitor, szczególnie na jasne tło, można było zaobserwować delikatne migotanie. Nie jest to jednak normą, a bardziej indywidualną cechą użytkownika, który równie dobrze, może tego migotania w ogóle nie zauważać.

Same okulary wyglądają atrakcyjnie, a ramki są bardziej „kanciaste” w porównaniu do poprzednich okularów. Jakość wykonania stoi na bardzo wysokim poziomie, a wygoda użytkowania jest również wysoka. Dłuższe używanie nie powoduje uciskania i niewygody. Okulary nie są specjalne ciężkie – ważą 56g. Posiadają jeden przycisk do wymuszenia połączenia z nadajnikiem w monitorze (jego naciśnięcie nie jest wymagane, okulary automatycznie włączają się po wykryciu sygnału nadawanego przez nadajnik). Zasięg wynosi od 0,5m do ok. 4,5m. Posiadają wbudowany akumulator, który powinien wystarczyć na ok. 60h użytkowania. Ładowanie następuje przez dołączony kabelek USB-mikro USB o długości 1,6m. Praca jest sygnalizowana przez zieloną diodę, a podczas ładowania świeci się na pomarańczowo.

Do zestawu dołączony został monitor ASUS VG278H. Jest to 27 calowy monitor z matrycą TN o rozdzielczości 1920*1080 pkt, posiada wbudowany nadajnik podczerwieni do komunikacji z okularami 3D, częstotliwość odświeżania wynosi 120Hz.

Wyposażony jest w złącze HDMI, D-Sub, Dual-link DVI-D (obsługa NVIDIA 3D Vision), wejście audio mini-jack 3,5mm. Posiada wbudowane głośniki.

Na potrzeby recenzji dostarczona została karta graficzna Zotac GeForce GTX570.
 

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • Szyjamon

    2012-06-01 06:49:16

    Bardzo fajny test! W końcu coś innego :) BTW... jak dla mnie, taki sprzęcik to ciekawostka, gadżet na 30 minut, gdyż po godzince w kinie na 3D zaczyna mnie "nosić". Natomiast sadek fps aż o połowę szczerze mówiąc mnie zaskoczył. Było oczywiste, że uzyskamy mniej klatek na sekundę, jednak miałem nadzieję iż będzie ich więcej.
    Po prostu decydując się na 3dvision musimy być wyposażeni w dobry sprzęcik. Nie tylko odpowiedni monitor, ale przede wszystkim mocna, świeża karta graficzna.
    Jeszcze raz gratki za pomysł na reckę! Więcej takich ciekawostek! ;)
  • wikingowiec

    2012-06-01 09:44:47

    Czy Acer i BenQ też wprowadzają takie rozwiązania? Kiedyś o tym czytałem :)
    @up, "sadek fps" - ^^
  • Duath

    2012-06-01 09:57:07

    @Szyjamon, nawet jeśli zrobisz sobie 3D ze zwykłych okularów (nieb-czerw), to spadek fps jest straszny... Dla przykładu, NFS U2 działał płynnie na max detalach pod warunkiem, że nie zacząłem palić gumy. Uwaga, grafika to GF 9600GT.
  • RafalC

    2012-06-01 10:05:55

    Po pierwsze to co jest nam serwowane jako 3D jest znaną od dawna stereoskopią, a konkretnie widzeniem stereoskopowym. Prawdziwe 3D jest wtedy kiedy możemy np wziąć jakiś przedmiot do ręki i stwierdzić wszystkiego jego trzy, podstawowe wymiary (szerokość, długość, wysokość).
  • ~Yood

    2012-06-01 10:28:44

    Może test laptopów z tą technologią? Satellite P770/P775, Dynabook Satellite T572, Dynabook T572 i Qosmio X770/X775
  • ~Dodel

    2012-06-01 11:33:29

    Moim zdaniem 3D jest super, co innego w kinie co innego na komputerze. Moje wrazenia z gier w 3D bardzo pozytywne np Hawx poslugujac sie convergence mozna model samolotu wyjac z ekranu i miec przed samym nosem !!! , kto tego nie widzial nie wie nic o 3D , wyscigi w 3D extra !!! itd
  • ~Xyxel

    2012-06-01 13:10:12

    Jak z dostępnością w Polsce tego bajeru?
  • Francus

    2012-06-01 20:31:32

    Pewnie kiepsko :P

Komentarz 8


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...


Ostatnio na forum