Własne logo na ekranie gryzonia?
CM Storm Sentinel Zero-G - recenzja myszki
Spis treści
Testy syntetyczne dotyczą tylko i wyłącznie wewnętrznych parametrów myszy. W tym przypadku są dość ważne, gdyż sensor umieszczony w Sentinelu (i wielu innych myszach) wielokrotnie wykazywał nieprawidłowości w działaniu.
!!!Prosimy pamiętać!!! że wyniki syntetyczne nie zawsze mają odbicie w rzeczywistości. Wiele myszy w programach testowych osiągały rewelacyjne wyniki a podczas grania okazywało się, że posiadają bardzo odczuwalne wady.
Na początek dwa testy zrobione za pomocą programu EnotusMouseTest
Test przy 800dpi:
Test przy 5000dpi:
Sentinel wypada nie najlepiej w testach enotusa. Precyzja powyżej 98% jest praktycznie nie do osiągnięcia. Nadrabia jednak bardzo wysoką prędkością maksymalną. Jest praktycznie nie do zgubienia.
Test na częstotliwość raportowania:
Zarówno w MRC jak i w enotusie wynik średni jest zbliżony do 1000Hz. Co prawda widać duże wahania jednak średnia jest prawie wzorowa.
Testy na interpolację wykonane za pomocą programu vMouseBench
Od góry 800dpi, 1600dpi, 2800dpi, 5000dpi.
Jak widać mysz we wszystkich wybranych losowo rozdzielczościach pracuje natywnie. Żadna z rozdzielczości nie została osiągnięta przez interpolację (były by widoczne przerywane kropki).
Testy Lift off distance (test ten pokazuje, przy jakim uniesieniu myszki od podkładki sensor przestaje reagować na ruch, robione za pomocą płyt cd o grubości 1,2 mm).
- Qpad XT-r - poniżej 1 CD. Na 1 płycie kursor nawet nie drgnął.
- Icemat 2nd - poniżej 1 CD. Na 1 płycie występowało minimalne drganie kursora
- Razer Goliathus Speed- pomiędzy 1 a 2 CD.
- Biała kartka papieru- pomiędzy 2 a 3 CD.
Wyniki te są dość ciekawe. Najczęściej zdarzało się że biała kartka (bądź biała podkładka) znacznie obniżała lift off, natomiast w tym przypadku na papierze jest on największy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że laser podczas gry, działa całkowicie niegrywalnie na szklanym, czarnym IceMacie.
Testy na akcelerację (Testy wykonane w grze)
Sposób wykonania:
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy powoli 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację.
Wynik- pozytywny (czyli dla nas negatywny).
Mysz cechuje się akceleracją. Jest trudno określić jej poziom, gdyż jest on zależny od różnicy prędkości to z całą pewnością jest on na poziomie starych myszy optycznych.
Możliwe że jest to związane z wbudowaną w sensor funkcją aktywnej zmiany rozdzielczości, jednak dla nas takie wytłumaczenie nie ma znaczenia.
Testy na jittering (Jittering to określanie przez graczy niepożądanych skoków kursora podczas gry. Nie wszystkie gry pozwalają na zauważenie występowania tego zjawiska. Dodatkowo zjawisko to, może być powodowane doborem nieodpowiedniej podkładki).
-Podczas grania w QIII arena z botami przez około 10h zjawisko to zaobserwowałem 1 raz na Goliathusie a speed, w przypadku Qpada XT-r nie zdarzyło się ani razu. Jest to dla mnie wynik niezwykle zdumiewający, gdyż testowana prze ze mnie inna mysz z tym sensorem właśnie ze względu na częste skoki kursora na wszystkich podkładkach otrzymała miano niegrywalnej.
Testy na predykcję (Przyciąganie kontowe)
Jak widać, wszystkie linie niezależnie od rozdzielczości są bardzo ładnie postrzępione, oznacza to że mysz cechuje brak predykcji. Dla większości graczy jest to duży plus, dla grafików nie zawsze.
Testy pozostałe:
W przypadku testowanych prze ze mnie mszy z tym sensorem występowały jeszcze dwa inne zjawiska. Pływy kursora podczas gry oraz jitter podczas unoszenia myszy. Jitter w przypadku Sentinela nadal jest widoczny jak u innych myszy na tym sensorze i podczas podnoszenia myszki kursor samoczynnie odbija o ładnych kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt pixeli po skosie w dół i w lewo. Na szczęście Cooler Master dopracował trochę oprogramowanie myszy i nie występują już pływy kursora oraz jego skoki, które zdarzały się w najbardziej nieodpowiednim momencie. Niestety nic za darmo. Zlikwidowano pływy kosztem mniej ostrego feelingu. Jednak mogą odczuć to najwyżej osoby grające wcześniej na ADNS-9500 lub gracze LSP używający wcześniej myszy z optyką STMicroelectronics. Co ciekawe podczas używania myszy na gęstej podkładce Goliathus speed a na twardej Qpad XT-r nie zauważa się tak dużej różnicy w feelingu i precyzji jak w przypadku używania innych laserów na tak różnych powierzchniach.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
Francus
2011-09-23 13:09:06
1