SteelSeries Kinzu v2 Pro i SteelSeries Kana - test myszek
Spis treści
Akceleracja (testy wykonane w grze):
Sposób wykonania:
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy powoli 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację.
Test robiony na Goliathusie speed.
Wynik- w przypadku bardzo dużej różnicy prędkości występuje znikoma akceleracja negatywna- gubienie pixeli. Jest ona tak mała że można uznać jej brak. W przypadku gdy różnica prędkości jest mała ruch w obu kierunkach jest dokładnie tej samej długości.
Testy na interpolację:
Na powyższym obrazku mamy linie wykonane za pomocą kinzu w dwóch najwyższych rozdzielczościach. Widzimy że 3200dpi zostało osiągnięte poprzez interpolacje czyli sztuczne dodawanie pixeli, natomiast 1600 dpi jest już rozdzielczością natywną. Co za tym idzie wszystkie niższe ustawienia również będą natywne.
Poniżej natomiast mamy linie wykonane Kaną. W jej przypadku zastosowano ten sam sensor ale inną soczewkę (1,0 w stosunku do 0,5) co doprowadziło do sztucznego utworzenia rozdzielczości 3200 oraz 1600, a dopiero 800 dpi jest uzyskane natywnie. W przypadku rozdzielczości uzyskanych sztucznie można by powiedzieć że są one całkowicie zbędne, gdyż efekt jest taki sam jak byśmy ustawili 800 dpi a prędkość zwiększyli suwakiem w ustawieniach Windows.
Testy Lift off distance (test ten pokazuje, przy jakim uniesieniu myszki od podkładki sensor przestaje reagować na ruch).
Wysokość uniesienia mierzona za pomocą płyt CD o grubości około 1,2mm w przypadku użycia podkładki Golaithus Speed wynosi około 2 cd w przypadku obu myszek.
Testy na jittering (Jittering to określanie przez graczy niepożądanych skoków kursora podczas gry. Nie wszystkie gry pozwalają na zauważenie występowania tego zjawiska. Dodatkowo zjawisko to, może być powodowane doborem nieodpowiedniej podkładki).
Niestety nie jest dobrze. Myszy co prawdą nie mają odczówalnych skoków minimalnych, za to dość często podczas szybkich akcji zdarzało się że moja postać nagle celowała w sufit, w dodatku nie mogłem przez chwilę odzyskać kontroli nad celownikiem. Nie jest to do końca związane z jitterem a raczej z niską prędkością maksymalną. Jest to jednak bardzo poważny problem jak na myszy, które mają służyć dla graczy. W przypadku Kinzu działo się to dość często, natomiast Kana przez cały okres testów miała tylko 2 razy podobną sytuację.
Testy na predykcję (przyciąganie kątowe):
W obu przypadkach zjawisko to nie ma miejsca. Nawet podczas bardzo szybkich ruchów linie nie są sztucznie prostowane.
Testy robione za pomocą programu Enotus:
Testy robione za pomocą enotusa wykazują podobny poziom precyzji ruchu, jednak prędkość maksymalna kany jest 2 razy większa od kinzu. Zjawisko to, podobnie jak wcześniej interpolacja innych wartości rozdzielczości maksymalnych ma związek z zmienioną optyką pomimo zastosowania tego samego sensora.
Częstotliwość raportowania USB
Obie myszy utrzymują tą wartość na podobnym poziomie, równym zadeklarowanemu przez producenta, czyli 1000hz. Wynik wzorowy.
Testy rzeczywiste:
Jedną z głównych wad Kinzu opisałem przy okazji testu na jittering. Przy szybkich ruchach mysz nagle zaczyna celować w sufit i przez chwilę tracimy nad nią kontrolę. Dodatkowo w przypadku tego modelu może brakować nam bocznych przycisków, zwłaszcza podczas wykonywania innych czynności na komputerze niż granie. W przypadku grania w FPS dużym plusem jest ich nieduża waga oraz ogólny kształt.
Niestety NAJWIĘKSZĄ WADĄ OBU MODELI jest odczuwalne opóźnienie i dziwny, tępy feeling. Opóźnienie odczuwamy podczas wykonywania strzałów. Naciskami przycisk a strzał następuje dopiero po jakimś czasie. Natomiast dziwne czucie ruchów kursora jest najbardziej zauważalne gdy mamy do dyspozycji inną mysz bez tych wad. W moim przypadku porównanie szybkości strzału od momentu naciśnięcie klawisza oraz feelingu odbyło się w stosunku do myszy z optyką Avago ADNS-3080 (bardzo ostry feeling w porównaniu do Kany i Kinzu). Możliwe iż problemy te wywoływane są przez nie do końca dobrze działające firmware mysz. A sam poziom opóźnienia wynosi ułamek sekundy, jednak wymagający gracze na pewno to odczują.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
~Kelam
2012-06-25 01:02:33
Francus
2012-06-25 22:59:28
Mikellle
2012-06-25 23:36:46
~Mr. 3
2012-06-27 00:06:19
@Mikellle
Daj swoją myszkę Łukaszowi, a udowodni Ci, że jesteś w błędzie. ;)