Mocne OC + Accelero = sukces?
Sparkle Calibre X560 - test karty
Spis treści
Metodologia testów
Aby uzyskać wyniki w poszczególnych grach stosowałem własną procedurę testową tj. przejście/przejechanie z punktu A do punktu B. Oczywiście, aby uzyskać „normalne” wyniki, nie szedłem nic nie robiąc przez dany kawałek, lecz strzelałem, skakałem, czy np. uderzałem w inne samochody. Jeśli w jakieś grze stosowałem inną procedurę to o niej napisałem. Dla przypomnienia, im większa ilość uzyskanych klatek na sekundę (fps) w teście, tym gra działa lepiej, a co za tym idzie, akcelerator jest wydajniejszy.
W każdym wykresie opisałem ustawienia w grze podczas testu, np. wszystkie opcje ustawione zostały na maksimum. Wszędzie V-Sync był wyłączony. Testy w rozdzielczości powyżej 1920 x 1080 px były przeprowadzone na innym monitorze.
Sterowniki
- Radeon HD 5870, 5850, 5830 – Catalyst 10.10
- GeForce GTX 460, GTX 470, GTX 465 – ForceWare 260.89
- Radeon HD 6850 i 6870 – Catalyst 10.10 beta
- GeForce GTX 560 Ti - ForceWare 266.56 beta
- Radeon HD 6950 - Catalyst 11.1a
- GeForce GTX 550 Ti, GeForce GTX 590, Sparkle Calibre X560 - NVIDIA ForceWare 267.77
- Radeon HD 6990 - AMD Catalyst 11.4
Jak czytać wyniki testów?
Kilka słów dla osób, które po raz pierwszy czytają testy kart graficznych. Przede wszystkim staramy się sprawdzać wydajność na najwyższych ustawieniach detali, jakie oferuje dana gra. Wyniki widoczne na wykresach to ilość FPSów, czyli liczba klatek na sekundę. Im jest ona większa tym lepiej. Dlaczego? Rozgrywka jest zdecydowanie płynniejsza, a co za tym idzie przyjemniejsza. Podajemy średnią liczbę FPSów, jaką uzyskaliśmy podczas testu. Aby jeszcze bardziej ułatwić Wam analizę naszych pomiarów zapoznajcie się z tabelką poniżej:
Ilość klatek na sekundę | Co to oznacza? |
---|---|
<30 FPS | Rozgrywka nie będzie w pełni plynna |
30-40 FPS | Średnia płynność, nie powinno przeszkadzać |
40-60 FPS | Dobra płynność gry |
>60 FPS | Świetna płynność, można grać bez przeszkód |
Pamiętajcie jednak, że jeżeli jakaś karta w danej grze wskazuje poniżej 30 klatek na sekundę to wystarczy często zmienić jedno ustawienie w opcjach, żeby poprawić ten wynik.
Przy 30-40 klatek na sekundę gra jest już płynna i możliwe zacięcia obrazu pojawią się tylko podczas bardziej wymagających scen (duża liczba animacji w jednym czasie).
Powyżej 60 klatek na sekundę nie musimy się już niczego obawiać. Oznacza to, że nasz komputer ma spory zapas i nie powinno być żadnych problemów z obsługą danego tytułu.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
adi760
2011-05-24 19:49:03
Mateusz
2011-05-24 19:57:18
seqqes
2011-05-24 20:53:39
Klakiers
2011-05-24 22:27:03
Irwander
2011-05-24 22:36:37
Kamirp
2011-05-25 00:37:43
~BuShMaN
2011-05-26 01:21:55
Co do samej karty - kolejna karta z 1GHz na rdzeniu, obok Gigabyte SOC 1GHz. Na minus tego Sparkle można zaliczyć PCB o kolorze "kupakao".
P.S
Wiem, że się czepiam - na stronie 12 jest babol - "Karty podczas obciążenia okazuje się pracować całkiem przyjemnie dla ucha".
Sroka
2011-05-26 07:29:00
~mojitsu
2011-06-24 23:55:34
~Sosna
2012-11-23 18:38:38
http://www.jagatreview.com/wp-content/uploads/2011/07/sparkle-calibre-gtx-560-df-card-01.jpg
Jednak pierwszą rzeczą, którą należy wykonać po kupnie karty to wymiana pasty termoprzewodzącej. Fabrycznie zastosowany "klej" jest zaschnięty. Po wymianie pasty na zawierającą sproszkowane srebro: oryg. idle 36 st.C - nowa pasta 28 st.C; stres 82 st.C - nowa pasta 70 st.C. Radzi sobie z każdym nowym tytułem, warunek to dobra optymalizacja. Polecam, ale z dostępnością w PL jest ciężko. Były na All, ok. 10 sztuk, poszły w 3 dni. E-bay lub ściąganie ze Stanów.