Nowy, tani gryzoń (test premierowy)
Zalman ZM-M200 - recenzja myszki
Enotus
Na początek testy robione za pomocą programu Enotus.
Podczas wykonywania wszystkich testów ustawienia Windows wyglądały następująco:
Szybkość 6/11 (środek- 1:1), opcja „zwiększ precyzję” odznaczona.
Mysz charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem precyzji oraz stałą częstotliwością raportowania. Niestety dla osób które "lubią cyferki" raportowanie USB wynosi zaledwie 125 Hz, czyli standardowa częstotliwość pracy portów USB. Prędkość maksymalna jest zdecydowanie wystarczająca dla wszystkich, którzy na pełny obrót postacią w grze nie potrzebują więcej niż 50cm.
Predykcja
Inaczej nazywane przyciąganie kątowym. Polega na wygładzaniu ruchu kursora do jednej z osi x/y.
Widzimy, że zjawisko to nie występuje. Linie skośne są postrzępione, a koła nie mają prostych linii. Dla większości graczy, zwłaszcza tych grających w FPS jest to być duży plus. Jest to główna cecha która wyróżnia sensor zastosowany przez Zalmana od większości optyków (Avago 3060, 3080)
Akceleracja
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy powoli 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację pozytywną, jeśli ilość pixeli przy większej prędkości jest mniejsza niż przy wolnym ruchu może oznaczać to gubienie pixeli czyli akcelerację negatywną.
Jak widzimy poziom akceleracji negatywnej jest znikomy zwłaszcza, że różnica prędkości była bardzo duża. Jest to poziom podobny do sensora Avago 3060, tym samym mniejszy od 3080. Test wykonany na maszynce; podczas gry lub nawet testów ręcznych poziom ten jest nieodczuwalny.
Interpolacja
Na powyższym obrazie widzimy, że rozdzielczość 1000dpi została uzyskana natywnie. W przeciwnym razie widzielibyśmy przerywy w linii w miejscach, gdzie piksele byłyby dodawane programowo.
Rozdzielczość rzeczywista
Rozdzielczość rzeczywista myszy jest nieco większa od deklarowanej. W zasadzie nie ma to większego wpływu na doznania podczas gry. Jeśli jednak bylibyśmy przyzwyczajeni do 1000dpi i zmieniliśmy mysz na zm-200 musielibyśmy dostosować prędkość w ustawieniach gry.
LOD
Test ten pokazuje, przy jakim uniesieniu myszki od podkładki sensor przestaje reagować na ruch.
Czujnik optyczny umieszczony w zm-200 zachowuje się bardzo podobnie do większości sensorów tego typu. W zależności od rodzaju powierzchni na jakiej pracuje, wartość LOD jest różna. Ze względu na to, nie zaleca się w takich przypadkach używania podkładek z różnymi grafikami a podkładek jednokolorowych. Plusem w stosunku do innych optyków jest i tak niski LOD na Goliathusie.
Testy rzeczywiste
Podczas grania w kilka tytułów FPS ani razu nie pojawił się jitter czy jakiekolwiek niechciane pływy kursora. Mysz daje bardzo dobry feeling. Ogólne odczucia z używania myszy są bardzo dobre. Muszę jednak podkreślić, że mysz ze względu na swoje rozmiary nie nadaje się dla osób o większych dłoniach oraz jak pisałem wyżej ze względu na nie za wysokie prędkości maksymalne dla graczy low sens, potrzebujących na pełny obrót (360*) postacią w grze powyżej 50cm.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
~greg
2012-03-15 17:33:27
Francus
2012-03-15 20:24:49