Precyzja i możliwości
SteelSeries Sensei - test myszki
Spis treści
Rozdzielczość rzeczywista
Przy ustawionym: | Zmierzono: |
---|---|
800 dpi | 796 dpi |
1300 dpi | 1262 dpi |
2000 dpi | 1976 dpi |
4000 dpi | 3984 dpi |
Różnice mieszczą się w granicach błędu, jednak zawsze są minimalnie niższe rozdzielczości rzeczywiste od zaprogramowanych, dlatego przyjmuje że mysz rozdzielczość rzeczywistą ma niższą od ustawionej o kilka pixeli na cal czyli w stopniu nieznaczącym.
Akceleracja: (Testy wykonane w grze)
Sposób wykonania:
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy powoli 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację.
Test robiony na Goliathusie speed.
Wynik- w przypadku bardzo dużej różnicy prędkości występuje mała akceleracja pozytywna. W przypadku gdy różnica prędkości jest mała następuje gubienie pojedyńczych pixeli a akceleracja poz jest za słaba by to nadrobić przez co zauważamy minimalna akcelerację negatywną.
Test robiony na Qpad XT-r.
Wynik- w przypadku bardzo dużej różnicy prędkości występuje znikoma akceleracja pozytywna. W przypadku gdy różnica prędkości jest mała wynik jest prawie idealny.
Test robiony na Icemacie 2nd.
Wynik- zarówno w przypadku dużej różnicy prędkości jak i małej, jest bliski ideałowi. Występuje zaledwie kilku pixelowa różnica pomiędzy ruchem pierwszym a ruchem powrotnym.
Z tych wyników możemy wywnioskować że laser Avago ADNS-9500 lubi podkładki twarde takie jak szło lub aluminium. Również na plastiku pracuje dobrze jednak używając go na podkładce szmacianej możemy odczuć minimalnie akcelerację. Nie przejmował bym się jednak tym zbyt bardzo jeśli chcemy grać w co innego niż Q3 arena lub CS gdyż po prostu tego nie zauważymy. Wykazały to tylko testy na suwnicy.
Dodatkowo testy na akcelerację, oraz precyzję widać na poniższych filmikach. Proszę zwrócić uwagę że przy tak dużej różnicy prędkości, wyniki są na prawdę rewelacyjne (robione na icemacie)
Testy na interpolację: wykazują jej brak. Wszystkie rozdzielczości z zakresu dla jednego monitora są nieinterpolowane (uzyskane natywnie). Z powodu braku dodatkowego monitora, mysz po ustawieniu maksymalnej rozdzielczości dualnej, i tak działała z prędkością 5700dpi.
Testy na predykcję
Pierwszy test pokazuje pracę czujnika z wyłączoną predykcją, widać że rzeczywiście jest ona nieaktywna, a rozpoznajemy to po charakterystycznych schodkach na liniach prostych. W dolnej części test zrobiony z włączoną predykcją. Wystarczy włączyć pierwszy poziom by korekcja ruchu była dość znaczna a linie perfekcyjnie proste. Przy wyższym poziomie nawet koła wychodzą kwadratowe.
Testy Lift off distance (test ten pokazuje, przy jakim uniesieniu myszki od podkładki sensor przestaje reagować na ruch).
W zależności od podkładki oraz od ustawień myszy dystans uniesienia myszki po którym ruch jest niewykrywalny zmienia się. Wysokość uniesienia mierzona za pomocą płyt CD o grubości około 1,2mm.
Ustawienie w myszy minimalnego LOD:
- Golaithus Speed: poniżej 1 cd.
- Qpad XT-r: poniżej 1 cd.
- Icemat 2nd: poniżej 1 cd.
- Biała kartka papieru: poniżej 1 cd.
Ustawienie w myszy maksymalnego LOD:
- Golaithus Speed: pomiędzy 1 a 2 cd.
- Qpad XT-r: pomiędzy 1 a 2 cd.
- Icemat 2nd: pomiędzy 1 a 2 cd.
- Biała kartka papieru: pomiędzy 1 a 2 cd.
Testy na Lift Off Distance są zdumiewające. Kontrola tego parametru działa świetnie. Jeszcze nigdy nie spotkałem myszy, która na tak różnych podkładkach utrzymywała by stały poziom LOD.
Testy na jittering (Jittering to określanie przez graczy niepożądanych skoków kursora podczas gry. Nie wszystkie gry pozwalają na zauważenie występowania tego zjawiska. Dodatkowo zjawisko to, może być powodowane doborem nieodpowiedniej podkładki).
Podczas grania w QIII arena z botami przez około 10h ani razu nie zaobserwowałem tego zjawiska na żadnej z podkładek.
Testy Enotus
ustawienia podstawowe: LOD- 50%, Akceleracja poz-0, Predykcja-0, Akceleracja neg-0, podkładka Icemat 2nd.
Podsumowując testy syntetyczne muszę stwierdzić ze względu na gorsze działania na podkładkach szmacianych że nie ma sensora idealnego, ale użyty w Sensei ADNS-9500 z doskonałym oprogramowaniem jest temu bliski. Poziom precyzji bliski 100% w każdej rozdzielczości na icemacie pokazuje że mysz działa świetnie na twardych podkładkach. Dodatkowo stała szybkość raportowania na poziomie 989Hz a w maksymalnej rozdzielczości 1000Hz to świetny wynik.
Testy rzeczywiste
Testowanie myszy Sensei było niezwykle przyjemnym doświadczeniem. Świetny kształt myszy, przyjemna w dotyku, antypoślizgowa powierzchnia boków, świetne ułożenie przycisków sprawiały że grało się naprawdę doskonale. Dodatkowo brak odczuwalnej predykcji, jittera (niechcianych skoków kursora) oraz interpolacji i niezwykle ostry feeling sprawia że mysz prowadzi się wspaniale. Oczywiście jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do którejś z tych cech i chcieli byśmy z niej korzystać możemy włączyć ją w oprogramowaniu myszy.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
wikingowiec
2011-11-06 14:49:59
Francus
2011-11-06 16:01:28
~elf
2011-11-06 19:09:55
RafalC
2011-11-06 22:55:19
Onyks
2011-11-07 08:58:22
JegoMosc
2011-11-07 09:25:07
Fulout
2011-11-07 10:02:51
~iliveforexperience
2011-11-07 10:09:50
Co do USB- jeśli masz starego grata z portami USB 1.0 to gwarantuje ci że nie wyrobią.
~player
2011-11-07 10:12:40
~player
2011-11-07 10:19:46
zobacz wszystkie komentarze | 17