Trendy zakupowe ALSEN: polscy konsumenci preferują większe laptopy
Według danych sprzedażowych pochodzących ze sklepów komputerowych sieci ALSEN, w okresie od stycznia do czerwca 2010 roku, konsumenci najchętniej kupowali laptopy o matrycy 15,6 cala. Wśród ośmiu najchętniej kupowanych notebooków aż pięć posiadało ekran tej wielkości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również komputery przenośne 17,3 cala. Większość oferowanych tego typu urządzeń jest już wyposażona w błyszczące matryce z diodami LED.
Jan Zdebel, Prezes Zarządu sieci ALSEN, zamiłowanie Polaków do komputerów przenośnych o większej wielkości postrzega przede wszystkim w opłacalności tych modeli. „Laptopy o wielkości 15’6 czy 17’3 cala wypadają bardzo korzystnie przy porównaniu ceny do jakości – w stosunkowo dobrej cenie konsumenci otrzymują szybki procesor, duży dysk twardy oraz wydajną kartę graficzną, która pozwala również na uruchomienie najnowszych gier komputerowych”.
Według prezesa sieci ALSEN, mniejsze laptopy – z ekranem 12’1 czy 13’3 cala – trafiają głównie do klientów biznesowych: „dla pracowników firm najważniejszym kryterium jest niewielka waga, która zapewnia mobilność, i moc pozwalająca na korzystanie z kilku najważniejszych aplikacji biznesowych jednocześnie. Takie elementy, jak wydajna karta graficzna czy dysk twardy o dużej wielkości, odgrywają właściwie drugorzędną rolę”. Sieć ALSEN szacuje, że co piąty kupowany przez konsumentów laptop posiada matrycę o wielkości 12 lub 13 cala.
Netbooki popularne wśród uczniów i studentów
Rozwiązania typu netbooki cieszą się coraz większym zainteresowaniem – szczególnie w przypadku uczniów i studentów, dla których niewielkie rozmiary i waga czynią z tego urządzenia doskonałą pomoc przy nauce. Netbook często spełnia również rolę drugiego komputera dla wyjątkowo mobilnych użytkowników. Tego typu urządzenie staje się również wyjątkowo przydatne podczas wakacyjnych podróży.
Sieć sklepów Alsen szacuje, że popularność netbooków w ciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie. Mniejsze odpowiedniki laptopów swoją popularność zawdzięczają przede wszystkim niskiej cenie przy dość wysokiej użyteczności.
„Konsumenci w czasie spowolnienia gospodarczego racjonalizowali swoje wydatki. Ci, którym nie zależało na wydajnych laptopach, ale potrzebowali mobilnego urządzenia, wybierali właśnie netbooki” – tłumaczy Jan Zdebel.
Bestsellery w kategorii notebooki i netbooki w sieci Alsen (styczeń-czerwiec 2010):
Jan Zdebel, Prezes Zarządu sieci ALSEN, zamiłowanie Polaków do komputerów przenośnych o większej wielkości postrzega przede wszystkim w opłacalności tych modeli. „Laptopy o wielkości 15’6 czy 17’3 cala wypadają bardzo korzystnie przy porównaniu ceny do jakości – w stosunkowo dobrej cenie konsumenci otrzymują szybki procesor, duży dysk twardy oraz wydajną kartę graficzną, która pozwala również na uruchomienie najnowszych gier komputerowych”.
Według prezesa sieci ALSEN, mniejsze laptopy – z ekranem 12’1 czy 13’3 cala – trafiają głównie do klientów biznesowych: „dla pracowników firm najważniejszym kryterium jest niewielka waga, która zapewnia mobilność, i moc pozwalająca na korzystanie z kilku najważniejszych aplikacji biznesowych jednocześnie. Takie elementy, jak wydajna karta graficzna czy dysk twardy o dużej wielkości, odgrywają właściwie drugorzędną rolę”. Sieć ALSEN szacuje, że co piąty kupowany przez konsumentów laptop posiada matrycę o wielkości 12 lub 13 cala.
Netbooki popularne wśród uczniów i studentów
Rozwiązania typu netbooki cieszą się coraz większym zainteresowaniem – szczególnie w przypadku uczniów i studentów, dla których niewielkie rozmiary i waga czynią z tego urządzenia doskonałą pomoc przy nauce. Netbook często spełnia również rolę drugiego komputera dla wyjątkowo mobilnych użytkowników. Tego typu urządzenie staje się również wyjątkowo przydatne podczas wakacyjnych podróży.
Sieć sklepów Alsen szacuje, że popularność netbooków w ciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie. Mniejsze odpowiedniki laptopów swoją popularność zawdzięczają przede wszystkim niskiej cenie przy dość wysokiej użyteczności.
„Konsumenci w czasie spowolnienia gospodarczego racjonalizowali swoje wydatki. Ci, którym nie zależało na wydajnych laptopach, ale potrzebowali mobilnego urządzenia, wybierali właśnie netbooki” – tłumaczy Jan Zdebel.
Bestsellery w kategorii notebooki i netbooki w sieci Alsen (styczeń-czerwiec 2010):
- Acer ASPIRE AS5536-652G25 15,6”
- Zestaw Samsung R580, w zestawie drukarka ML-1640 gratis
- Compaq Mini CQ10-110sw 10,1”
- HP Pavilion dv6-2025ew tunerTV 15,6”
- HP Pavilion dv6-2105ew 15,6”
- Asus K70ID-TY012V 17,3”
- HP G62-110sw 15,6”
- Samsung R780 17,3”
-
Poprzedni
Social Hub – Twój osobisty asystent
-
Następny
PandaLabs zaleca ostrożność przy planowaniu podróży i aplikacjach geolokacji
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze