Najważniejsze problemy obliczeniowe na świecie
W przyszłym tygodniu San Jose stanie się epicentrum rewolucji obliczeniowej – organizowanej przez firmę NVIDIA Konferencji Technologii Procesorów Graficznych (ang. GPU Technology Conference – GTC), w której udział wezmą deweloperzy, kadra kierownicza, przedsiębiorcy, naukowcy i inwestorzy.
Liderzy branży obliczeniowej i świata akademickiego spotkają na Konferencji w dniach 20-23 września, gdzie będą współpracować i współdzielić wiedzę na temat zastosowań technologii procesorów graficznych przy rozwiązywaniu najważniejszych problemów obliczeniowych na świecie.
Konferencja będzie również miejscem spotkań wizjonerów z laboratoriów całego świata, firm listy Fortune 500, start-upów oraz wiodących uniwersytetów, którzy przedstawią swoje osiągnięcia na ponad 280 godzinach sesji technicznych, zorganizowanych dla odbiorców z ponad 50 krajów.
Najważniejsze wydarzenia
Prelekcje otwierające:
Wtorek, 21 września o godz. 9:00 (czas PDT)
- Jen-Hsun Huang, prezes i współzałożyciel firmy NVIDIA, będzie mówił o najnowszych przełomach w nauce, aplikacjach i technologii, osiągniętych dzięki wykorzystaniu mocy obliczeń masowo równoległych przez procesory graficzne.
Środa, 22 września o godz. 9:00 (czas PDT)
- Klaus Schulten z Uniwersytetu Illinois w Urbana-Champaign, jeden z najlepszych biologów obliczeniowych na świecie, przedstawi odkrycia osiągnięte dzięki zastosowaniu mikroskopu obliczeniowego. Oprócz tego omówi swoje pionierskie osiągnięcia w badaniach nad rozrywaniem komórek oraz wirusami, w tym nad wirusem H1N1.
Czwartek, 23 września o godz. 9:00 (czas PDT)
- Sebastian Thrun, pionier w dziedzinie robotyki z Uniwersytetu Stanford i wyróżniony inżynier firmy Google, zakończy konferencję prelekcją, w której opisze postępy w technologii automatycznego prowadzenia dla samochodów jakie umożliwiają obliczenia oparte na procesorach graficznych.
Sesje techniczne
Na konferencji GTC 2010 odbędzie się ponad 280 godzin sesji technicznych, na których będą wykładać najlepsi naukowcy, badacze oraz deweloperzy z całego świata, w tym:
- GPU Computing and Neuroscience for Large-Scale Face Recognition on Facebook (Obliczenia na procesorach graficznych i neurologia wielkoskalowego rozpoznawania twarzy w serwisie Facebook) – Nicolas Pinto, Massachusetts Institute of Technology i David Cox, Harvard University
- TSUBAME 2.0 Supercomputer (Superkomputer TSUBAME 2.0) – Satoshi Matsuoka, Tokyo Institute of Technology
- State-of-the-Art Animation Techniques (Najnowocześniejsze techniki animacyjne) – Dmitry Pinskiy, Walt Disney Animation Studios
- Domain-Specific Languages (Języki w specyficznych dziedzinach zastosowań) – Hanspeter Pfister, Harvard University
- Nearly Instantaneous Reconstruction for MRIs (Niemal natychmiastowa rekonstrukcja w obrazowaniu rezonansu magnetycznego) – Srihari Narasimhan, GE Global Research
- High-Quality, Real-Time Speech Recognition on Embedded GPUs (Dokładne rozpoznawanie mowy w czasie rzeczywistym na wbudowanych procesorach graficznych) – Kshitij Gupta, University of California, Davis
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze