NVIDIA i sprawa z Batmanem
W ostatnich dniach portale obiegła notka o zmowie NVIDIA i Eidosu w kwestii blokowania funkcji Anti Aliasingu na kartach ATI w grze Batman Arkham Asylum, co skutkowalo znaczącym spadkiem wydajności. NVIDII zarzucano nieuczciwą konkurencję, praktyki monopolistyczne oraz - przede wszystkim - oszukiwanie klientów.
Nie poprzestając na świętym oburzeniu sprawie przyjrzał się poszedł redaktor portalu PCPer.com. Podczas pisania recenzji gry poprosił Eidos o ustosunkowanie się do tego zarzutu.
Oto rezultat:
“W przypadku wsparcia antialiasingu w Batmanie, NVIDIA stworzyła silnik AA na potrzeby Eidos – wczesniej AA w tej grze nie istniało. NVIDIA zdawała sobie sprawę, że tytuł będzie przebojem na rynku PC I zainwestowala dużo czasu oraz pieniędzy, by zapewnić ta funkcjonalność na swoim sprzęcie. Podczas wymiany maili Eidos przyznał, ze prośba o współpracę deweloperską nad grą została także skierowana do firmy AMD, by mogły zostać przeprowadzone podobne do NVIDIA działania, natomiast została ona odrzucona.”
“In the case of Batman's AA support, NVIDIA essentially built the AA engine explicitly for Eidos - AA didn't exist in the game engine before that. NVIDIA knew that this title was going to be a big seller on the PC and spent the money/time to get it working on their hardware. Eidos told us in an email conversation that the offer was made to AMD for them to send engineers to their studios and do the same work NVIDIA did for its own hardware, but AMD declined.”
Oto link do artykułu
http://www.pcper.com/article.php?aid=791
Załączam też oficjalne stanowisko NVIDIA w kwestii zarzutów:
“Jeśli idzie o Batmana NVIDIA grała czysto. Zarzuty AMD są bez pokrycia. Mimo, że AMD mialo dostęp do kodu Batmana na długo przed jego wydaniem, nie podjęto żadnych prac w celu optymalizacji. Silnik Unreal Engine 3 nie obsługuje AA więc musieliśmy od podstaw zapewnić tą fuknjonalność własnymi siłami. Wierzę, iż każdy rozumie, że NVIDIA nie może gwarantować działania swych usprawnień na sprzecie konkurencji. To, że AMD zapewnia znikome poparcie deweloperskie podczas tworzenia gier, nie jest winą NVIDIA. “
Nie poprzestając na świętym oburzeniu sprawie przyjrzał się poszedł redaktor portalu PCPer.com. Podczas pisania recenzji gry poprosił Eidos o ustosunkowanie się do tego zarzutu.
Oto rezultat:
“W przypadku wsparcia antialiasingu w Batmanie, NVIDIA stworzyła silnik AA na potrzeby Eidos – wczesniej AA w tej grze nie istniało. NVIDIA zdawała sobie sprawę, że tytuł będzie przebojem na rynku PC I zainwestowala dużo czasu oraz pieniędzy, by zapewnić ta funkcjonalność na swoim sprzęcie. Podczas wymiany maili Eidos przyznał, ze prośba o współpracę deweloperską nad grą została także skierowana do firmy AMD, by mogły zostać przeprowadzone podobne do NVIDIA działania, natomiast została ona odrzucona.”
“In the case of Batman's AA support, NVIDIA essentially built the AA engine explicitly for Eidos - AA didn't exist in the game engine before that. NVIDIA knew that this title was going to be a big seller on the PC and spent the money/time to get it working on their hardware. Eidos told us in an email conversation that the offer was made to AMD for them to send engineers to their studios and do the same work NVIDIA did for its own hardware, but AMD declined.”
Oto link do artykułu
http://www.pcper.com/article.php?aid=791
Załączam też oficjalne stanowisko NVIDIA w kwestii zarzutów:
“Jeśli idzie o Batmana NVIDIA grała czysto. Zarzuty AMD są bez pokrycia. Mimo, że AMD mialo dostęp do kodu Batmana na długo przed jego wydaniem, nie podjęto żadnych prac w celu optymalizacji. Silnik Unreal Engine 3 nie obsługuje AA więc musieliśmy od podstaw zapewnić tą fuknjonalność własnymi siłami. Wierzę, iż każdy rozumie, że NVIDIA nie może gwarantować działania swych usprawnień na sprzecie konkurencji. To, że AMD zapewnia znikome poparcie deweloperskie podczas tworzenia gier, nie jest winą NVIDIA. “
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze