Błąd Selective Sync z Dropbox kasuje dane użytkowników
Jeśli korzystacie tylko i wyłącznie z Dropboxa do przechowywania ważnych danych, to możecie być niemile zaskoczeni, gdy Wasze pliki… znikną. Problem dotyczy starej wersji aplikacji desktopowej popularnej platformy. Błąd w funkcji Selective Sync (synchronizacja wybiórcza – pozwala na udostępnianie do chmury tylko wybranych plików), który się pojawił sprawił, iż dane niektórych użytkowników zostały skasowane, jednak jak twierdzi przedstawicielstwo Dropboxa – da się je odzyskać. Dlaczego owe dane zniknęły? Jak twierdzi suport – w wyniku np. nagłego restartu komputera, zerwania połączenia internetowego lub „crashu” samej aplikacji Dropbox, program zwracał błąd, który w następstwie prowadzi do skasowania niektórych danych z chmury.
Jedno z wielu okienek funkcji Selective Sync
Problem nie dotyczy oczywiście wszystkich użytkowników Dropboxa. Jeśli macie starą wersję desktopowej aplikacji – zaktualizujcie do najnowszej wersji. Dodatkowo autorzy popularnej platformy zapewnili, że w najbliższych wersjach programu zostaną wdrożone dodatkowe środki bezpieczeństwa, które będą miały zapobiegać podobnym incydentom. Jak już wspomniałem – Dropbox prawdopodobnie zwróci dane użytkownikom, jednak jak to bywa z ratunkowym backupem – nie wszystkie i mogą być uszkodzone. Nie wiadomo także kiedy cały proces zostanie sfinalizowany, mówi się nawet o kilku miesiącach. Co w zamian oferuje platforma? Lekarstwem na ból po stracie istotnych danych ma być e-mail przeprosinowy, a także dostęp do rocznego abonamentu Dropbox Pro.
Mimo wszystko należy pochwalić obsługę Dropboxa za podjęte kroki, wszakże mogliby tylko napisać tylko przeprosiny i nic więcej. Widać także, że firma chce, aby podobne problemy nie pojawiły się w przyszłości, dlatego też w najbliższym czasie możemy spodziewać się obowiązkowej aktualizacji oprogramowania. Cieszy także fakt, że Dropbox będzie się starać przywrócić dane użytkowników i jeśli podejdą do tego z zaangażowaniem, to niewielka ich ilość przepadnie całkowicie. Poniżej możecie zobaczyć, jakie maile przesyła Dropbox do użytkowników, którzy doświadczyli tego nieprzyjemnego uczucia.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze