Godny następca DFP?
Driving Force GT
Spis treści
Po oględzinach i ochłonięciu nadszedł czas podłączenia tego monstrum do komputera. Szybkie podłączenie pedałów do kierownicy, a tą z kolei do gniazdka z prądem. Teraz wtyczka do portu USB 2.0 i... „o kurde to żyje!!!” kierownica zatacza pełen obrót w zakresie 900* i powraca do środkowej pozycji, automatycznie się kalibruje. Teraz czas na wgranie sterowników, jednak Logitech nie daje ich w zestawie z kierownicą (albo po prostu ja ich nie dostałem), należy je ściągnąć z ich strony WWW. Po wgraniu oprogramowania i skonfigurowaniu kierownicy w grze ( w moim przypadku Test Drive Unlimited ) zabawę czas zacząć.
Śmiało można stwierdzić, że kierownica świetnie oddaje klimat jazdy samochodem, w ostrych zakrętach stawia opór. Gdy wejdziemy w zakręt na ręcznym kontrując, kierownica wyrywa się w drugą stronę, zachowuje się jak w prawdziwym samochodzie. Feedback jest bardzo mocny, przy ustawieniu go na max możemy nieźle się napocić w zakrętach i poślizgach co jest bardzo dużym plusem, widać że Logitech postarał się, system jest na prawdę świetny. Wszystkie przyciski są na wyciągnięcie palców, więc ergonomia jest dobra.
Jednak kierownica nie jest bez wad, jedyne co jej można zarzucić to niezbyt dobre uchwyty mocujące oraz za małe łopatki do zmiany biegów. Zmiana przełożeń w zakrętach jest katorgą, trzeba szukać przycisków bo nie można tego nazwać łopatkami, ogólnie polecam grę na tradycyjnym drążku mimo jego niewygodnego położenia (mółby znajdować się na osobnej konsoli). Drążek zmiany biegów niestety nie stawia oporu, chodzi bardzo delikatnie w przeciwieństwie do Force Feedback'a. Minusem jest także marne mocowanie kierownicy do blatu, przy ostrych manewrach kierownica lubi zostać nam w rękach po wstaniu z krzesła, standardowe uchwyty dobrze spisują się na grubych blatach, na cienkich sprawa nie wygląda już tak kolorowo. Niestety nie miałem możliwości wypróbowania panelu sterowniczego, sam jestem ciekaw jak wygląda zmiana ustawień za pomocą pokrętła w trakcie jazdy, jak wcześniej wspominałem ta opcja dostępna jest tylko dla GT 5 .
Kierownica ma wbudowany Joy Pad , czyli właśnie te 4 przyciski po prawej stronie ( trójkąt, kółko, krzyżyk i kwadrat ) krzyżak po lewej oraz przyciski "Start", "Select" i "PS". Oczywiście, dla niektórych graczy może być to rzecz zbędna jednak z pewnością przydatną dla właścicieli PS3. Rozczarowuje także brak 3-go pedała ( hehe dziwnie to brzmi ;] ), sprzęgło staje się po mału standardem w kierownicach, dzięki czemu możemy poczuć się jak w prawdziwym aucie, Logitech nie oferuje tego w swoim produkcie. Kierownica posiada także system zapobiegający opóźnieniom dzięki czemu wyścig będzie przebiegał gładko i realistycznie.
Śmiało można stwierdzić, że kierownica świetnie oddaje klimat jazdy samochodem, w ostrych zakrętach stawia opór. Gdy wejdziemy w zakręt na ręcznym kontrując, kierownica wyrywa się w drugą stronę, zachowuje się jak w prawdziwym samochodzie. Feedback jest bardzo mocny, przy ustawieniu go na max możemy nieźle się napocić w zakrętach i poślizgach co jest bardzo dużym plusem, widać że Logitech postarał się, system jest na prawdę świetny. Wszystkie przyciski są na wyciągnięcie palców, więc ergonomia jest dobra.
Jednak kierownica nie jest bez wad, jedyne co jej można zarzucić to niezbyt dobre uchwyty mocujące oraz za małe łopatki do zmiany biegów. Zmiana przełożeń w zakrętach jest katorgą, trzeba szukać przycisków bo nie można tego nazwać łopatkami, ogólnie polecam grę na tradycyjnym drążku mimo jego niewygodnego położenia (mółby znajdować się na osobnej konsoli). Drążek zmiany biegów niestety nie stawia oporu, chodzi bardzo delikatnie w przeciwieństwie do Force Feedback'a. Minusem jest także marne mocowanie kierownicy do blatu, przy ostrych manewrach kierownica lubi zostać nam w rękach po wstaniu z krzesła, standardowe uchwyty dobrze spisują się na grubych blatach, na cienkich sprawa nie wygląda już tak kolorowo. Niestety nie miałem możliwości wypróbowania panelu sterowniczego, sam jestem ciekaw jak wygląda zmiana ustawień za pomocą pokrętła w trakcie jazdy, jak wcześniej wspominałem ta opcja dostępna jest tylko dla GT 5 .
Kierownica ma wbudowany Joy Pad , czyli właśnie te 4 przyciski po prawej stronie ( trójkąt, kółko, krzyżyk i kwadrat ) krzyżak po lewej oraz przyciski "Start", "Select" i "PS". Oczywiście, dla niektórych graczy może być to rzecz zbędna jednak z pewnością przydatną dla właścicieli PS3. Rozczarowuje także brak 3-go pedała ( hehe dziwnie to brzmi ;] ), sprzęgło staje się po mału standardem w kierownicach, dzięki czemu możemy poczuć się jak w prawdziwym aucie, Logitech nie oferuje tego w swoim produkcie. Kierownica posiada także system zapobiegający opóźnieniom dzięki czemu wyścig będzie przebiegał gładko i realistycznie.
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
~hirek
2019-10-04 14:35:19
1