» załóż konto» przypomnij hasło

GeForce GTX 560 w dwóch różnych odsłonach

Leadtek GTX 560 OC i Zotac GTX 560 Multiview - test

Autor: Michał Paurowicz | Data: 2011-11-30 21:18:43

A A A | Wejść na stronę 61892 | Komentarzy 8

Leadtek GTX 560 OC i Zotac GTX 560 Multiview - test Dziś przyjrzymy się bliżej karcie GeForce GTX 560. Dokładnie to dwóm modelom: Zotac GTX 560 Multiview oraz Leadtek WinFast GTX 560 OC. Obie należą do segmentu cenowego, w którym liczy się wydajność. Mało, który gracz wydaje ponad 800zł na kartę graficzną. Jak już znajdzie się taki to wymaga, aby była wydajna cicha oraz chodna. Premierę tego układu mieliśmy pół roku temu, lecz teraz zbadamy go dokładnie, sprawdzając, czy nadaje się do grania w rozdzielczości FullHD przy maksymalnych ustawieniach oraz będzie odpowiednim wyborem dla gracza. Zobaczmy co takiego przygotowali nam „zieloni”. Zapraszam do lektury.

Po premierze kart graficznych serii 4xx Nvidia postanowiła nie próżnować i wycisnąć z architektury „Fermi” wszystko co możliwe. Tak powstał chip o nazwie kodowej GF110, który znalazł swoje miejsce w GTX’ 580. Później kolejny GF112 w GTX 570, aż w końcu „narodził się” GF114. Został on zaaplikowany do GTX’a 560 Ti. Karta okazała się mocna i producent musiał zapełnić lukę między nim, a GTX460, więc „zieloni” wyprodukowali bohatera dzisiejszego testu, czyli GTX’a 560(bez dopisku „Ti”).

GeForce GTX 560

Patrząc na specyfikacje GTX 560 nie widzimy praktycznie żadnych różnic w stosunku do starszego brata GTX’a 460. Liczba jednostek cieniujących, teksturujących oraz ROP’ów pozostała taka sama. Różnią się jedynie taktowania rdzenia oraz pamięci. W stosunku do swego protoplasty GTX 560 posiada wyłączony jeden blok SM, przez co mniejsza jest ilość jednostek cieniujących oraz teksturujących. Poniższa ilustracja idealnie to tłumaczy.

GeForce GTX 560

GeForce GTX 560

Producent zapewnia, że będzie możliwa komfortowa gra w rozdzielczości FullHD. Sprawdźmy!

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • t.luk

    2011-12-01 19:38:06

    Ekhm...

    "Z Crysis’em 2 karty poradziły sobie przyzwoicie. Nie zauważyłem zmian w płynności obrazu."

    Jasne, spadki były do 24 klatek i nie zauważyłeś różnic w płynności względem 33 FPS'ów? ;)
  • ludek111

    2011-12-02 00:06:21

    Granica płynności to niby 22-23fps , więc w sumie nie ma błędu ;)
  • t.luk

    2011-12-02 09:51:40

    Oj nie bardzo ;) Po pierwsze absolutne minimum to w dobrze zoptymalizowanej grze Porównaj sobie tą grę 25 kl./s. a po drugie porównaj sobie tą grę z FPSami na poziomie 40 kl/s a będziesz wiedział co to jest płynność w full HD ;) To w Crysis i Crysis Warhead wystarczyło mieć 25 kl./s., w Crysis 2 to już jest zdecydowanie za mało ;)
  • Francus

    2011-12-02 10:19:37

    Wydaje mi się, że minimum to 30 FPS :)
  • seqqes

    2011-12-02 14:34:04

    Poprawiłem na: "Nie zauważyłem ZNACZNYCH zmian w płynności obrazu."
    Mimo, iż FPS spadł raz do 24 to uważam, że grało się w miarę komfortowo.
  • t.luk

    2011-12-02 21:41:09

    Owszem, Tobie może się wydawać że to jest płynne ale wiem z praktyki, że tak nie jest ;)
  • Irwander

    2011-12-08 10:21:15

    t.luk ma rację, płynnie to nie jest :(
  • Duath

    2011-12-08 18:51:55

    850 zł za 560 bez Ti? Przecież dokładam grosze więcej i mam 560 Ti O_O

Komentarz 8


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...


Ostatnio na forum