Wydajność akceleratorów
GTX 680 i Radeon 7970 pod wpływem OC rdzenia i pamięci
Spis treści
Sterowniki: NVIDIA: 326.41 beta, AMD: Catalyst 13.6 beta 2
Zegary testowe kart:
- MSI GTX 680 Lightning, zegary fabryczne: rdzeń 1202 MHz (Kepler boost), pamięci 6008 MHz, zegary po podkręceniu: 1202 MHz (Kepler boost), 7008 MHz oraz 1306 MHz (Kepler boost), 6008 MHz
- Sapphire 7970 Vapor-X, zegary fabryczne: rdzeń 1050 MHz, pamięci 6000 MHz, zegary po podkręceniu: 1050 MHz, 6900 MHz oraz 1154 MHz, 6000 MHz
Benchmarki / gry testowe i ustawienia:
- Unigine Heaven 4.0 (Basic edition). Podaje średni i minimalny fps jaki zwrócił test. Ustawienia graficzne:
- Unigine Valley 1.0 (Basic edition). Podaje średni i minimalny fps jaki zwrócił test. Ustawienia graficzne - preset ExtremeHD:
- Tomb Raider. Jako lokację testową przyjąłem odcinek kiedy po wyjściu z jaskini zbliżamy się do rozbitego samolotu a następnie przechodzimy po nim na drugą stronę przełęczy. Ustawienia graficzne:
- Hitman Absolution. Jako lokację testową przyjąłem misję "Płonący Hotel", odcinek od początku misji gdzie znajdujemy się w płonącym pokoju aż do momentu kiedy wchodzimy po drabinie na dach hotelu. Dokładny fragment rozgrywki jest zaprezentowany na filmiku w sekcji z wynikami. Ustawienia graficzne:
- Battlefield 3. Jako lokację testową przyjąłem misję "Operacja Gilotyna", odcinek od początku misji aż do momentu kiedy przechodzimy na drugą stronę muru i zaczyna się wymiana ognia. Ustawienia graficzne:
- Far Cry 3. Test obejmuje krótki spacer po wiosce Amanaki a następnie przejazd Jeepem przez zalesiony teren. Ustawienia graficzne:
- Crysis 3. Jako lokację testową przyjąłem miejsce na mapie "Witamy w dżungli" gdzie po zniszczeniu wieżyczki zbliżamy się do małego jeziorka i pokonujemy trzech przeciwników strzałami z łuku, teren pokrywa gęsta trawa. Ustawienia graficzne:
- Sleeping Dogs. Jako lokację testową wybrałem misję "Pod przykrywką", gdzie wymuszamy haracz od sprzedawców. Ustawienia graficzne:
- Max Payne 3. Test obejmuje 2 minutową scenkę renderowaną przez silnik gry w czasie rzeczywistym na początku misji w Sao Paulo. Podobnych scenek w grze jest całe mnóstwo i nie można ich pominąć. Celowo nie wybrałem typowej strzelaniny jako lokację testową ponieważ w trakcie takiej rozgrywki przy zabijaniu wrogów w losowych momentach pojawiają się wstawki filmowe które powodują wahania fps przez co test nie jest powtarzalny. Ustawienia graficzne:
- Metro Last Light. Jako lokację testową przyjąłem bagna na mapie "Ogród". Test obejmuje krótką scenkę renderowaną w czasie rzeczywistym przez silnik gry oraz spacer po bagnach, po drodze zabijamy jednego potwora. Ustawienia graficzne:
W przypadku testów z gier podaje średni fps i minimalny fps na podstawie pomiaru z frapsa. Dokładny fragment rozgrywki prezentujący lokacje testowe jest przedstawiony na filmikach w sekcji z wynikami. Dla GTX 680 na wykresach podaje rzeczywisty zegar (Kepler boost) jaki osiągnęła karta w czasie testu odczytany z monitoringu MSI Afternurner, w przypadku Radeona 7970 podaje rzeczywisty zegar odczytany z monitoringu GPU-Z.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
Danketch
2013-08-13 18:24:18
~Wooojciech1983
2013-08-13 18:32:46
skoczylas
2013-08-13 19:45:35
~zbanan-owany
2013-08-13 20:29:07
~Thomas
2013-08-14 00:05:27
~BuShMaN
2013-08-14 20:37:08
Test jak najbardziej na plus, tylko zastanawia mnie porównanie GTX 680 1.3GHZ GPU vs HD7970 1.15 GHz GPU. Skoro był użyty Lightning GTX680, to można było się pokusić o Lightninga HD7970 - dla sporej ilości takich radków 1.3GHz na GPU nie jest problemem.
AndiMara
2013-08-15 19:01:58
~zbanan-owany napisał:
Zmiana wyglądu wykresów, dobrze to wygląda z wklejoną w tle ikoną pcf.[/b][b]
Ja wole zielone ;p
7