Intel prezentuje "chmurowy" ray tracing w grach
Badacze z Intel Labs pokazali wersję demo gry (Wolfenstein: Ray Traced), która do renderingu obrazu wykorzystywała ray tracing w czasie rzeczywistym. Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie tworzenia oprogramowania „Knight’s Ferry”, w której zastosowano architekturę wielu zintegrowanych rdzeni (Intel® MIC), opracowywaną przez Intela z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych. Cztery serwery Knight’s Ferry reprezentowały przyszłą „chmurę” zasobów obliczeniowych, która wysyła obrazy do urządzenia mobilnego. Podczas prezentacji serwery renderowały obraz i dostarczały go strumieniowo do uproszczonego urządzenia klienckiego (małego laptopa), na którym użytkownik może grać.
Projekt umożliwi pisanie fotorealistycznych, interaktywnych aplikacji 3D, takich jak gry, poprzez opracowanie działających w czasie rzeczywistym silników ray tracingu dla platform Intela.
Ray tracing w czasie rzeczywistym jest realizowany równolegle na wielordzeniowym sprzęcie. Ray tracing (śledzenie promieni) to sposób renderowania grafiki, który wykorzystuje fizykę światła do rysowania scen zawierających bardzo realistyczne cienie, odbicia i inne efekty świetlne. Ray tracing był używany do tworzenia statycznych obrazów i hollywoodzkich filmów, w których poszczególne klatki są przygotowywane zawczasu, ale dopiero od niedawna można przetwarzać obrazy wystarczająco szybko, żeby wykorzystać tę technologię w grach. Druga technologia to Knight’s Ferry, nowa platforma z wieloma zintegrowanymi rdzeniami (Many Integrated Core, MIC)
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze