» załóż konto» przypomnij hasło

Grywalizacja w pigułce już 3 czerwca!

Autor: Ireneusz Rak | Źródło: informacja pras. | Data: 2016-05-21 09:29:44

A A A | Wejść na stronę 2836 | Komentarzy 0

Grywalizacja w pigułce już 3 czerwca!

Przyrosłeś do tego telefonu? Za tę dwóję masz szlaban na komputer do wakacji! A może: zajeździsz ten silnik – słyszałeś o eco-drivingu?... Brzmi znajomo? Zamiast walczyć z wiatrakami, lepiej poznać tajniki grywalizacji i wypróbować gry edukacyjne! Do zastosowania w szkole, pracy, domu. Szczegóły na warsztatach ‘Nauczanie Poprzez Granie’, 3 czerwca w AFiB Vistula w Warszawie. Grasz w to?

Okazuje się, że istnieje klucz do pokolenia „Z”, a także fanatyków technologii. To wykorzystanie mechanizmów znanych z gier komputerowych do kształtowania zachowań ludzi – czyli grywalizacja. Na uczestników warsztatów ‘Nauczanie Poprzez Granie’ czekają spotkania z twórcami najpopularniejszych, polskich gier komputerowych, prezentacje gier edukacyjnych, np. SteamBytes, Purgatory, Coffee Noir, fabularnych (LARP) oraz planszowych (Go, Cashflow). Do tego warsztaty nauczania programowania przez grę Minecraft i z wykorzystaniem języka SCRATCH, a także atrakcje technologiczne: Oculus Rift, Cave 3D, drukarki 3D, drony czy interaktywne podłogi.

Podczas spotkań ze specjalistami od montażu nagrań, emisji głosu i budowania angażujących treści dowiecie się, jak zostać vlogerem! Co więcej, blogerki i vlogerki udowodnią, że w gry bawią się nie tylko mężczyźni. Z kolei amatorów i „profesorów” gier ucieszy szansa udziału w turniejach e-sportowych: m.in.: ‘League of Legends’ z pulą nagród 3000 zł, Hearthstone i Game Jam (z nagrodą od Microsoft).

– „Gry budują motywację. Zawsze mają określony cel, dostarczają rozrywki i dają szybką informację zwrotną. Niektórzy gracze są nastawieni głównie na interakcję społeczną czy rywalizację, inni na eksplorowanie kolejnych elementów świata danej gry. Te mechanizmy można wykorzystać w różnych obszarach życia, w tym w edukacji. Stosując ideę gier można dawać dużo szybszy feedback, zorganizować wzajemne sprawdzanie prac pisemnych przez uczniów i pozwolić na porównywanie rezultatów. A inne dziedziny życia? Wyobraźmy sobie samochód, który wyświetla na kokpicie zielone lampki przy ekologicznej jeździe i powiadamia innego kierowcę o naszych sukcesach w eco-drivingu. To skłania obu kierowców do współzawodnictwa w osiąganiu coraz lepszych rezultatów. Tak właśnie działa grywalizacja” – mówi Krzysztof Wojewodzic, EdTech Director w Grupie Uczelni VISTULA, dyrektor programowy konferencji „Nauczanie Poprzez Granie”.

To już druga edycja spotkania ‘Nauczanie Poprzez Granie’. W ubiegłym roku w wydarzeniu udział wzięło około 500 uczestników – gimnazjaliści, licealiści, studenci, nauczyciele, pasjonaci gier i technologii. Wykłady, warsztaty i prezentacje prowadziło ponad 50 gości specjalnych. Uczestników zachwyciło przeszło 10 różnych, innowacyjnych technologii. Pula nagród dla uczestników gier i konkursów wyniosła aż 25 000 zł!

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...