Komputer do grania stał się mobilny...
Asus G53JW - test laptopa
Spis treści
Słowo komentarza do zrzutów z CPU-Z. Jak zapewne zauważyliście wartość szyny QPU zmienia się Wynika to z faktu różnych profili. Przy High Performance G53JW automatycznie przyspiesza szynę do 142MHz, dzięki czemu dostajemy odrobinę wydajności gratis. Przy opcji maksymalnego oszczędzania energii szyna zostaje spowolniona do wartości domyślnej, tj. 133MHz. A teraz przejdźmy do testów. Na początek kilka syntetycznych. Zacznijmy od Sisoft Sandra. Przyjmuję zakłady: gdzie będzie Core i7?
Jak widać w powyższych zestawieniach procesor Intela pokazuje pazur. Mimo, że należy do pierwszej generacji rodziny procesorów serii Core nadal jest to bardzo wydajna konstrukcja. Przejdźmy do testów pamięci:
Dwukanałowo działająca pamięć DDR3 1333 (dla ścisłości DDR3 1417,8MHz w trybie High Performance) w parze z Core i7 potrafi przepuścić przez siebie bardzo dużą ilość danych. Jeśli dorzucimy do tego, że mamy do dyspozycji jej aż 8GB... Komentarz jest wtedy chyba zbędny ;-)... Tradycyjnie zmierzyliśmy jak szybko CPU poradzi sobie z policzeniem próbki 1M w programie SuperPi:
Procesory Intela zawsze brylowały w tym zadaniu, zatem zaskoczenia nie ma. Przejdźmy teraz do kompresji plików. Standardowo wykorzystaliśmy do tych pomiarów wbudowany w program 7-zip test wydajności.
Czy ktoś potrzebuje więcej? W codziennych zastosowania większa moc obliczeniowa jest chyba zbędna. A jak sprawdza się Asus G53JW w renderowaniu grafiki w programie Cinebench? Zobaczcie sami:
Procesor uplasował się w czołówce, natomiast GeForce GTX 460M pokazał, że jest kartą, z którą należy się liczyć. Niech moc będzie z Wami... Na koniec jeszcze przyjrzyjmy się jak wygląda kodowanie materiału wideo:
First pass z wynikiem ponad 45FPS i second przy osiągach ponad 16FPS pokazuje, że procesor ma sporą moc obliczeniową. A teraz gwóźdź programu - czyli testy w grach (te syntetyczne i z prawdziwej rozgrywki). Na pierwszy ogień 3D Mark 2006:
Ponad 12 700 punktów ogólnego wyniku i ponad 3 180 punktów dla procesora robi wrażenie. W starsze gry wykorzystujące DirectX 9.0c pogracie bez najmniejszych problemów w pełnych detalach i natywnej rozdzielczości ekranu. Przejdźmy dalej.
Najnowszy 3D Mark 2011 pokazał wynik 1766 punktów. Warto zwrócić uwagę na wynik testu fizyki: ponad 4220 punktów to już znaczący wynik. A jaki werdykt wyda Heaven Benchmark? Zobaczcie sami:
Przy ustawieniach Normal dla Tessallation(1366x768, wszystko High, AF x4) wynik kształtuje się w okolicach 583 punktów (średnio 23,1FPS). Całkiem nieźle jak na maszynę przenośną. A jak się nasz gamingowy notebook zachowa w czasie prawdziwej rozrywki? Proszę bardzo: DirectX 10.1 w wykonaniu World in Conflict: Soviet Assault (1366x768, Bardzo wysoko):
Średnio 39FPS pozwala na komfortową rozrywkę, choć trzeba zauważyć, iż jeśli wybuchnie nam przed oczami "atomówka" to na chwilę obraz spowolni do 13FPS. Idźmy dalej: Alien vs Predator (1366x768, wszystko High, AAx4, AFx16), czyli DirectX 11 w akcji:
Jeśli poświęcimy wygładzanie krawędzi to z wszystkimi innymi efektami możemy mieć ok. 33FPS. Co ważne wartość a jest w miarę stała i w czasie zabawy nie będziemy mieli nagłych i niespodziewanych pokazów slow motion. Kolejny tytuł: Lost Planet 2 (DirectX 11):
Tutaj w zależności od okoliczności przyrody możemy liczyć na 22-28FPS (odpowiednio średnie uzyskane z testu B i testu A). Wartości nie powalające, ale nie można być za bardzo wybrednym - mamy do czynienia z notebookiem. Na koniec pozostał nam Stalker z efektami DirectX 11:
Miłośnicy tego tytułu będą bardzo zadowoleni, ponieważ Asus G53JW bez problemu radzi sobie z tą grą i pozwala na w pełni komfortową zabawę przy średniej ilości FPS powyżej 35.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
~Yood
2011-05-30 18:54:32
~peziak
2011-05-31 10:33:29
~Werus
2011-05-31 10:49:19
~arek
2011-05-31 10:58:53
Irwander
2011-05-31 22:38:10
Kamirp
2011-05-31 23:07:01
KarambolX
2011-06-01 09:51:32
Mikellle
2011-06-01 10:34:19
Squbii
2011-06-02 21:14:39
@arek: nie wiem :E ... W drodze jest recenzja Asusa N53 z i7 2630QM, 4GB, GT550M, 15,6" @ fullHD ;)
@Kamirp: masz rację - jakdo wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Pamiętam jak musiałem się przestawić z rozkładu Amigi 500 na klawiaturę PC - dramat :D
@KarambolX: jeśli masz słuchawki to nie. Domownikom racze też nie powinien za mocno przeszkadzać, natomiast jest słyszalny dosyć wyraźny szum powietrza.
@Mikellle: wszystko zleży jak duży masz portfel. Generalnie do mnie do końca 3D w okularach i z problemami jakie jeszcze ta technologia sprawia nie przemawia. Uważam, że jak wszystko musi to dojrzeć. Okulary migawkowe nie są zbyt wygodne, bo trzeba pamiętać o ich ładowaniu i o efekcie przyciemnienia obrazu. Polaryzacyjne nie mają obu tych wad, ale spotkałem się z opiniami, iż nie każdy w nich może dojrzeć 3D (podobno sprawa rozbija się o optykę - nie wiem - ja w kinie czy przy Acerze z takimi okularami nie miałem najmniejszych problemów).
Warwyko76
2011-06-03 15:10:07
zobacz wszystkie komentarze |
11