» załóż konto» przypomnij hasło

Studio Sony Pictures Imageworks tworzy tornado

Autor: Szymon Grzegorczyk | Źródło: Inf. pras. | Data: 2009-09-29 23:16:00

A A A | Wejść na stronę 2911 | Komentarzy 0

Studio Sony Pictures Imageworks tworzy tornadoNVIDIA Corporation, twórca GPU (procesora graficznego), ogłosiła dziś, że studio Sony Pictures Imageworks (SPI) wykorzystało procesory NVIDIA® Quadro® w celu przyspieszenia animacji i efektów wizualnych w najnowszym przeboju kinowym “Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”.

Wprowadzony 18 września do kin w Stanach Zjednoczonych USA (polska premiera 25.09) film animowany nakręcony w technice 3D kontynuuje swój triumfalny pochód przez ekrany przynosząc zysk ponad 60 milionów dolarów, co uczyniło go najchętniej oglądanym filmem w ubiegłym tygodniu. “Klopsiki I inne zjawiska pogodowe” oczarowują widownię niespotykaną animacją komputerową oraz wykorzystaniem efektów graficznych stworzonych przy zastosowaniu profesjonalnych profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro .

Pamiętna scena ‘ tornado spaghetti’ zawiera elementy wyrenderowane przy użyciu SPLAT, narzędzia renderowania wolumetrycznego (generowania grafiki przestrzennej), będącego własnością studia SPI i przeznaczonego do pracy na procesorach graficznych NVIDIA Quadro. Zjawiska atmosferyczne stworzone z użyciem SPLAT to nie tylko chmury kurzu, ogień oraz iskry, lecz także – po raz pierwszy – sos pomidorowy.

“Gdy mówimy o efektywności pracy artystów tworzących efektami graficznymi przy użyciu narzędzi animacji komputerowej, kluczowa jest szybkość i doświadczenie” wyjaśnił Rob Bredow, główny inżynier w Sony Pictures Imageworks. “Kiedy twórca może wykonać 10 razy więcej iteracji danego efektu w tym samym czasie, jakość efektu końcowego będzie znacznie lepsza.”

“Wykorzystując GPU NVIDIA Quadro i inne nowe technologie pomagamy projektantom w twórczej pracy” kontynuował Bredow.

Renderowanie, które zajęłoby 45 lub więcej minut przy użyciu CPU, na naszym systemie rzutowania wideo opartym na NVIDIA GPU skróciło się do 20 sekund. Po jego zastosowaniu twórczy proces ze żmudnej roboty stał się przyjemnością.”

Oprócz potężnego systemu renderowania opartego na GPU, SPI zainstalowało profesjonalne rozwiązania NVIDIA Quadro we wszystkich stacjach roboczych swoich projektantów. Moc procesora NVIDIA pozawala na odtwarzanie w czasie rzeczywistym, z prędkością 24 klatek na sekundę ,wysoce złożonych i wymagających obliczeniowo scen w Autodesk Maya, umożliwiając animatorom podgląd ich pracy.

Bredow będzie jednym z oficjalnych gości i mówców nadchodzącej konferencji GPU Technology w San Jose w Kalifornii, która się odbędzie w dniach 30.09 – 2.10. Podczas omawiania pracy nad “Klopsikami i innymi zjawiskami pogodowymi”, Bredow weźmie udział w dyskusji panelowej zatytułowanej “Rewolucja GPU w produkcji filmowej: Raport z pola walki” wraz z ekspertami w tej dziedzinie z Industrial Light & Magic (ILM), Disney Feature Animation oraz Digital Domain.

“Wykorzystanie opartych na GPU systemów renderowania nabiera rozmachu, a pionierzy, tacy jak Sony Pictures Imageworks uzyskują ogromny wzrost szybkości oraz coraz większy stopień interaktywności” powiedział Dominick Spina, technology product manager z Digital Film Group w NVIDIA. “Twórcy oprogramowania wielu branż mogą wzorować się na nowatorskich technikach wykorzystujących GPU, jakie Sony z powodzeniem zastosowało przy tworzeniu filmu.”

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...


Ostatnio na forum