» załóż konto» przypomnij hasło

Spam i złośliwe e-maile

Autor: Michał Androsz | Źródło: Inf. pras | Data: 2009-10-29 18:06:32

A A A | Wejść na stronę 1865 | Komentarzy 1

Spam i złośliwe e-mailePanda Security przeprowadziła w 22 krajach badanie mające na celu porównanie wpływu spamu i zainfekowanych wiadomości w różnych sektorach gospodarki. Analizie poddano wiadomości e-mail przesyłane na konta pocztowe 867 firm z 11 różnych branż. Z badania wynika, że sektor motoryzacyjny i energetyczny oraz instytucje rządowe plasują się w pierwszej trójce pod względem ilości odbieranego spamu i zainfekowanych e-maili.

Firma Panda Security, lider w dziedzinie zabezpieczeń działających w modelu Cloud Security, w okresie od lipca do września2009 r. przeprowadziła dokładną analizę wiadomości e-mail odbieranych przez konta pocztowe 867 firm z 11 różnych branż w 22 krajach w USA i Europie. Analiza objęła w sumie 503 miliony wiadomości. Celem badania było porównanie wpływu spamu i zainfekowanych wiadomości w różnych sektorach.

Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs, powiedział: „Chcieliśmy sprawdzić, czy wszystkie firmy były narażone na spam i zainfekowane e-maile w równym stopniu, czy też istnieją jakieś czynniki, które zwiększają prawdopodobieństwo ataku. Zaskoczyło nas, że odkryliśmy istotne różnice – nawet do 12% – w ilości niepożądanej korespondencji odbieranej przez firmy w różnych sektorach.”

Z badania wynika, że sektor motoryzacyjny i energetyczny oraz instytucje rządowe plasują się w pierwszej trójce pod względem ilości odbieranego spamu i zainfekowanych e-maili. Współczynniki dla tych sektorów wynoszą odpowiednio 99,89%, 99,78% i 99,6%. Oznaczają one odsetek spamu i złośliwych wiadomości względem wszystkich odebranych e-maili. Z tych danych wynika, że zaledwie 0,11% wiadomości odbieranych przez firmy w sektorze motoryzacyjnym jest pożądana (w sektorze energetycznym i instytucjach rządowych odsetek ten wynosi odpowiednio 0,22% i 0,4%).
Co ciekawe, sektor usług bankowych, który uważa się za główny cel ataków, zajmuje jedną z ostatnich pozycji w rankingu ze współczynnikiem 92,48%. Ranking zamykają branże edukacyjna i turystyczna ze współczynnikami 87,98% i 87,22%.

Badanie nie wykazało jednak istotnych różnic w tematyce wiadomości typu spam otrzymywanych przez firmy w poszczególnych sektorach. Większość spamu, ponad 68%, dotyczyła produktów farmaceutycznych. Na drugim miejscu znalazły się reklamy podrabianych produktów (18%) i wiadomości o treści seksualnej (11%).

Trojany bankowe stanowiły ok. 70% wykrytych złośliwych aplikacji. Na drugim miejscu znalazło się oprogramowanie adware/spyware (22%). Resztę stanowiły wirusy, robaki, itp.

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • pedober

    2009-11-02 01:25:48

    Ciekawe, dlaczego właśnie te sektory, chociaż co do placówek rządowych to jestem w stanie zrozumieć :P

Komentarz 1


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...