» załóż konto» przypomnij hasło

Prawie połowa użytkowników smartfonów w USA nie naprawia ekranu w razie jego uszkodzenia

Autor: Ireneusz Rak | Źródło: informacja pras. | Data: 2017-01-19 14:01:12

A A A | Wejść na stronę 2106 | Komentarzy 0

Prawie połowa użytkowników smartfonów w USA nie naprawia ekranu w razie jego uszkodzenia

Z raportu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanego w Stanach Zjednoczonych przez firmę ZAGG wynika, że najczęstszą przyczyną uszkodzenia smartfonów i tabletów jest stłuczenie wyświetlacza na skutek upuszczenia urządzenia na ziemię. Średni koszt naprawy smartfonu oraz tabletu wynosi odpowiednio około 145 i 120 dolarów, prawdopodobnie dlatego prawie połowa użytkowników uszkodzonych smartfonów oraz dwie trzecie użytkowników tabletów deklaruje, że nie naprawia urządzenia, tylko korzysta z niego dalej, mimo rozbitego ekranu. Według ustaleń firmy ZAGG rocznie naprawy uszkodzonych smartfonów tylko w samych Stanach Zjednoczonych kosztują 23,5 miliarda dolarów, podczas gdy średni koszt folii lub szkła InvisibleShield to równowartość niecałych 100 złotych.

Firma ZAGG, do której należy marka InvisibleShield, światowy lider w obszarze ochrony ekranów smartfonów i tabletów zrealizowała w Stanach Zjednoczonych badanie konsumenckie, aby poznać opinie użytkowników smartfonów i tabletów na temat sposobów ochrony tych urządzeń. Największą popularnością cieszą się rozwiązania chroniące ekran smartfonu takie jak folie oraz szkła, których korzystanie zadeklarowała ponad połowa ankietowanych (51%). Z niewiele mniejszym zainteresowaniem (48%) spotykają się pokrowce, które zapewniają ochronę przede wszystkim obudowy telefonu. Najczęściej użytkownicy zaopatrują się w rozwiązania ochronne podczas lub chwilę przed zakupem samego smartfonu.

Najczęściej użytkownicy smartfonów wskazali, że najbardziej obawiają się upuszczenia telefonu i rozbicia wyświetlacza. Dla 38% ankietowanych to właśnie było główną przyczyną uszkodzenia smartfonu. Jako inne powody zniszczenia sprzętu uczestnicy badania wskazywali również wpadnięcie urządzenia do wody (7%), zamoknięcie (7%), wylanie na smartfon napoju (6%), a także utopienie telefonu w toalecie (6%). Uszkodzenia obudowy lub ekranu zdarzają się również podczas wsiadania i wysiadania z samochodu (6%), lub gdy telefon wypada z kieszeni lub torebki (5%). Jedna trzecia użytkowników smartfonów uszkadza wyświetlacz raz w cyku życia danego telefonu, chociaż 5% ankietowanych zadeklarowało, że uszkodzili ten sam telefon trzy lub nawet więcej razy.

Dane rynkowe pokazują, że użytkownicy coraz częściej wymieniają swoje telefony i chętnie inwestują w coraz to nowsze urządzenia mobilne. Połowa smartfonów na całym świecie to urządzenia zakupione mniej niż rok temu. Wraz z zainteresowaniem nowymi modelami smartfonów rośnie obawa użytkowników związania z zagubieniem lub kradzieżą sprzętu. Ponad 28% uczestników badania najbardziej obawia się utraty telefonu właśnie w taki sposób.

“Urządzenia mobilne są bardzo ważnym elementem stylu życia, a ich wartość stale rośnie. – mówi Chris Ahern, prezes firmy ZAGG International. – Chroniąc swoje smartfony i tablety użytkownicy minimalizują ryzyko uszkodzenia urządzenia, utraty cennych danych oraz zdjęć a także zachowują jego wartość w razie chęci sprzedaży na rynku wtórnym.”

Użytkownicy tabletów również obawiają się o uszkodzenie sprzętu, chociaż w dużo mniejszym stopniu, niż posiadacze smartfonów. Podobnie jak w przypadku telefonów najczęstszą przyczyną uszkodzeń tabletów jest upuszczenie ich na ziemię (32%). Ze względu na fakt, że urządzenia te tradycyjnie cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci całkiem spory odsetek tabletów (16%) ulega zniszczeniu właśnie podczas zabawy najmłodszych. Do najczęściej spotykanych przyczyn uszkodzeń tabletów należą zarysowania, a także wylewanie na nie wody i ślady normalnego użytkowania związane z przenoszeniem urządzenia w torbie.

W razie stłuczenia ekranu tableta jego użytkownicy decydowali się na naprawę sprzętu jeszcze rzadziej niż posiadacze smartfonów. Aż 69% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z tableta z pękniętym ekranem, a tylko 10% uczestników badania wymieniło uszkodzony sprzęt na nowy. Średni koszt naprawy tableta w Stanach Zjednocznych wyniósł około 120 dolarów. Prawie połowa użytkowników tabletów chroni te urządzenia przed uszkodzeniem przy pomocy etui (49%), a 35% ankietowanych zadeklarowało, że używa rozwiązań chroniących ekran tableta m.in. przed porysowaniem i pęknięciem.

W badaniu „ZAGG Device Damage Study” zrealizowanym w czerwcu 2014 roku wzięło udział 768 respondentów, mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 18 lat posiadających smartfon lub tablet.
 

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...