» załóż konto» przypomnij hasło

Nvidia G-Sync - koniec problemów z tearingiem

Autor: Robert Grzyb | Źródło: VR-Zone | Data: 2013-10-21 16:54:04

A A A | Wejść na stronę 2560 | Komentarzy 0

Nvidia G-Sync - koniec problemów z tearingiem

Pewnie nie jeden z Was miał dylemat w postaci wyboru funkcji V-Sync na on lub off w ustawieniach danej gry. Synchronizacja pionowa powodowała liczne opóźnienia w wyświetlaniu obrazu, jednak jej brak objawiał się poszarpanym obrazem, czyli zjawiskiem tearingu.

Okazuje się, że znaleziono złoty środek. Podczas konferencji prasowej została zaprezentowana nowa technologia Nvidia V-Sync. Eliminiuje ona opisane zjawisko tearingu i opóźnień. Oznacza to, że wszelkie sceny pojawią się od razu na ekranie, a co więcej przy odpowiedniej ilości klatek na sekundę nie będzie żadnych opóźnień. Oczywiście pod warunkiem odpowiednio wydajnego komputera.

Jest to sprzętowe rozwiązanie, które będzie stosowane przede wszystkim w komputerach gamingowych. Wymaga ono specjalnego monitora i karty graficznej z rodziny Kepler (od GTX 650 Ti BOOST). Niezbędny jest również system operacyjny Windows 7, 8 lub 8.1. Obecnie firmy ASUS, BenQ, ViewSonic czy Philips już zapowiedziały wprowadzenie na rynek nowych ekranów z modułem Nvidii.

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...