Nowe rozwiązanie do renderingu iray
Firmy mental images® oraz NVIDIA przedstawiły w dniu dzisiejszym iray® – pierwsze komercyjne rozwiązanie do renderingu , które w pełni wykorzystuje moc GPU j jest skierowane do twórców szerokiej gamy graficznych aplikacji 3D. Technologia pozwala na jeszcze szersze zastosowanie procesorów graficznych NVIDIA® (GPU) umożliwiając projektantom, inżynierom i użytkownikom końcowym osiągnięcie w niesamowicie krótkim czasie fotorealistycznych dzieł.
Realistyczna grafika może stać się interaktywna dzięki zaprzęgnięciu przez technologię rendering iray mocy równoległych obliczeń wykonywanych na, GPU co przekłada się na możliwość tworzenia bardziej realistycznych dzieł 3D, wyższego poziomu kreatywności oraz krótszego procesu podejmowania decyzji.
“Mając do dyspozycji technologię iray, to, co projektantom przemysłowym, artystom efektów wizualnych czy użytkownikom CAD zajmowało godziny teraz zajmuje minuty, bez utraty jakości I stopnia szczegółowości projektu, powiedział Dr. Jon Peddie, prezes firmy Jon Peddie Research. “Pojawienie się iray zmieni oblicze tego rynku I podniesie dotychczasowe standardy wydajności renderingu. ”
Technologia iray przyspiesza proces tworzenia poprzez umożliwienie projektantom symulacji swoich dzieł, wykorzystując materiały i oświetlenie na podobieństwo tych rzeczywistych. Ponieważ rozwiązanie jest skalowalne, interaktywne i odwzorowujące fizyczne cechy obiektu, technologia Ray pozwala profesjonalnym projektantom I inżynierom tworzyć najwyższej jakości dzieła bez skomplikowanych mechanizmów obecnych w innych rozwiązaniach.
Zintegrowana z technologią mental ray® – rendererem firmy mental images, który jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji filmów fabularnych oraz przez Kluczowe program do projektowania w tym Autodesk, Dassault Systèmes czy Parametric Technology – technologia renderowanie iray zmieni sposób pracy i tworzenia dzieł milionów użytkowników na świecie.
“Połączenie technologii iray oraz mocy procesorów graficznych NVIDIA to ogromne osiągnięcie dowodzące naszej niekwestionowanej pozycji lidera w dziedzinie grafiki obliczeniowej ,” skomentował Dan Vivoli, starszy wice-prezes grupy NVIDIA Professional Solutions Group. “Prostota obsługi oraz niezwykła szybkość działania iray przybliża tworzenie foto-realistycznych dzieł każdemu twórcy czy użytkownikowi treści 3D.”
Technologia renderingu iray znacząco wpływa na udoskonalenie sposobu pracy projektantów, inżynierów oraz innych profesjonalnych twórców poprzez zaopatrzenie tychże w narzędzia do tworzenia wysokiej jakości fotorealistycznych obrazów. Zaprzęgając moc procesorów graficznych oraz architektury obliczeń równoległych NVIDIA CUDA™ technologia iray stopniowo poddaje obróbce obraz do chwili uzyskania najwyższego stopnia detalu czyniąc to w tym samym czasie i łącząc interaktywną wizualizację wstępną i ostateczne renderowanie klatek. Technologia iray wymaga niewielkiej ilości intuicyjnych ustawień odnoszących się do świata rzeczywistego czyniąc tworzenie i renderowanie foto-realistycznych dzieł doświadczeniem podobnym do obsługi typu „jeden przycisk” .
“To nie sekret, że użytkownicy pragną wykorzystywać moc procesorów GPU do fotorealisytcznego rendering,” powiedział Rolf Herken, CEO i CTO firmy mental images. “Rozwiązanie iray nie tylko wykorzystuje w efektywny sposób moc GPU, lecz także podnosi poprzeczkę w dziedzinie uzyskania fotorealizmu renderowanych przedmiotów.”
Dostępność i cena
Technologia renderingu iray będzie włączona w skład mental ray 3.8 pod koniec listopada 2009 I dostępna bez dodatkowych kosztów dla obecnych klientów i producentów OEM. Będzie również częścią RealityServer® 2.4, nadchodzącej wersji aplikacji dedykowanej usługom 3D w internecie. Przyszła edycja iray Integrator pozwoli niezależnym producentom oprogramowania na włączanie technologii iray w skład swoich produktów, z kolei zaś późniejsza integracja z silnikiem zarządzania scenami NVIDIA SceniX™ udostępni jej funkcje wszystkim aplikacjom opartym o iray SceniX. Więcej informacji na temat iray znaleźć można pod adresem www.mentalimages.com/iray.
Realistyczna grafika może stać się interaktywna dzięki zaprzęgnięciu przez technologię rendering iray mocy równoległych obliczeń wykonywanych na, GPU co przekłada się na możliwość tworzenia bardziej realistycznych dzieł 3D, wyższego poziomu kreatywności oraz krótszego procesu podejmowania decyzji.
“Mając do dyspozycji technologię iray, to, co projektantom przemysłowym, artystom efektów wizualnych czy użytkownikom CAD zajmowało godziny teraz zajmuje minuty, bez utraty jakości I stopnia szczegółowości projektu, powiedział Dr. Jon Peddie, prezes firmy Jon Peddie Research. “Pojawienie się iray zmieni oblicze tego rynku I podniesie dotychczasowe standardy wydajności renderingu. ”
Technologia iray przyspiesza proces tworzenia poprzez umożliwienie projektantom symulacji swoich dzieł, wykorzystując materiały i oświetlenie na podobieństwo tych rzeczywistych. Ponieważ rozwiązanie jest skalowalne, interaktywne i odwzorowujące fizyczne cechy obiektu, technologia Ray pozwala profesjonalnym projektantom I inżynierom tworzyć najwyższej jakości dzieła bez skomplikowanych mechanizmów obecnych w innych rozwiązaniach.
Zintegrowana z technologią mental ray® – rendererem firmy mental images, który jest powszechnie wykorzystywany przy produkcji filmów fabularnych oraz przez Kluczowe program do projektowania w tym Autodesk, Dassault Systèmes czy Parametric Technology – technologia renderowanie iray zmieni sposób pracy i tworzenia dzieł milionów użytkowników na świecie.
“Połączenie technologii iray oraz mocy procesorów graficznych NVIDIA to ogromne osiągnięcie dowodzące naszej niekwestionowanej pozycji lidera w dziedzinie grafiki obliczeniowej ,” skomentował Dan Vivoli, starszy wice-prezes grupy NVIDIA Professional Solutions Group. “Prostota obsługi oraz niezwykła szybkość działania iray przybliża tworzenie foto-realistycznych dzieł każdemu twórcy czy użytkownikowi treści 3D.”
Technologia renderingu iray znacząco wpływa na udoskonalenie sposobu pracy projektantów, inżynierów oraz innych profesjonalnych twórców poprzez zaopatrzenie tychże w narzędzia do tworzenia wysokiej jakości fotorealistycznych obrazów. Zaprzęgając moc procesorów graficznych oraz architektury obliczeń równoległych NVIDIA CUDA™ technologia iray stopniowo poddaje obróbce obraz do chwili uzyskania najwyższego stopnia detalu czyniąc to w tym samym czasie i łącząc interaktywną wizualizację wstępną i ostateczne renderowanie klatek. Technologia iray wymaga niewielkiej ilości intuicyjnych ustawień odnoszących się do świata rzeczywistego czyniąc tworzenie i renderowanie foto-realistycznych dzieł doświadczeniem podobnym do obsługi typu „jeden przycisk” .
“To nie sekret, że użytkownicy pragną wykorzystywać moc procesorów GPU do fotorealisytcznego rendering,” powiedział Rolf Herken, CEO i CTO firmy mental images. “Rozwiązanie iray nie tylko wykorzystuje w efektywny sposób moc GPU, lecz także podnosi poprzeczkę w dziedzinie uzyskania fotorealizmu renderowanych przedmiotów.”
Dostępność i cena
Technologia renderingu iray będzie włączona w skład mental ray 3.8 pod koniec listopada 2009 I dostępna bez dodatkowych kosztów dla obecnych klientów i producentów OEM. Będzie również częścią RealityServer® 2.4, nadchodzącej wersji aplikacji dedykowanej usługom 3D w internecie. Przyszła edycja iray Integrator pozwoli niezależnym producentom oprogramowania na włączanie technologii iray w skład swoich produktów, z kolei zaś późniejsza integracja z silnikiem zarządzania scenami NVIDIA SceniX™ udostępni jej funkcje wszystkim aplikacjom opartym o iray SceniX. Więcej informacji na temat iray znaleźć można pod adresem www.mentalimages.com/iray.
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze