» załóż konto» przypomnij hasło

Nowa metoda przechwytywania ruchu od Intela

Autor: Mateusz Galon | Źródło: Inf. pras. | Data: 2010-05-12 18:01:22

A A A | Wejść na stronę 1963 | Komentarzy 0

Nowa metoda przechwytywania ruchu od IntelaWe współczesnych filmach i grach komputerowych pojawia się coraz więcej generowanych komputerowo, fotorealistycznych postaci 3D, ale dotychczas tylko producenci z bardzo wysokim budżetem mogli udźwignąć koszty animacji trójwymiarowej. Może to się zmienić dzięki technologii „Markerless Performance Capture”, którą badacze z Intel Labs Europe zaprezentowali w zeszłym tygodniu podczas imprezy Research@Intel w Brukseli.

Szkielety statków piratów walczących z Królewską Marynarką, obcy gładko prześlizgujący się przez pozaziemską dżunglę albo dziecięce zabawki w tanecznym korowodzie: zdążyliśmy już przywyknąć do wirtualnych postaci i generowanych komputerowo zwierząt we współczesnych filmach.

Przygotowywanie realistycznej animacji jest trudne i kosztowne. Jednym ze sposobów tworzenia komputerowej postaci jest skonstruowanie jej na podobieństwo żywego aktora. W tradycyjnych systemach przechwytywania ruchu (motion capture) używa się obcisłych kombinezonów z licznymi markerami, które są filmowane, kiedy aktor się porusza. Parametry ruchu są analizowane przez wiele kamer, a następnie używane do stworzenia podstawowego animowanego modelu. Metoda ta ma jednak wiele wad. Ruchy zwykle muszą być dokończone przez specjalistów krok po kroku, a następnie trzeba sztucznie dodać nowe ubrania.

Ten żmudny proces można znacznie usprawnić dzięki nowej metodzie Markerless Performance Capture zaprezentowanej w tym tygodniu przez badaczy Intela podczas imprezy Research@Intel Europe. Technologia ta działa bez żadnych markerów. Zamiast tego zestaw ośmiu kamer rejestruje ruchy w pełni ubranego aktora z częstotliwością 24 klatek na sekundę. Następnie wyspecjalizowane algorytmy rekonstruują zmieniającą się w czasie geometrię i uzupełniają trójwymiarowy model aktora.

Nowa metoda pozwala na znacznie bardziej naturalną i zrelaksowaną grę, ponieważ aktorzy mogą być ubrani w oryginalne kostiumy. Technologia bezmarkerowa znacznie ogranicza koszty przechwytywania ruchu w czasie rzeczywistym i może również pozwolić na wykorzystanie animowanej grafiki 3D w produkcjach niskobudżetowych.

Więcej informacji o technologii „Markerless Performance Capture” można znaleźć pod adresem: http://www.mpi-inf.mpg.de/resources/perfcap/
Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...


Ostatnio na forum