Lenovo w pogoni za rynkiem technologii ubieralnych
Wieści o bieżących wydarzeniach ze „światowego parkietu” rynku IT, a w szczególności premiera nowej zabawki od Apple uświadczają nas tylko w tym, że dzisiaj już żadna szanująca się firma nie obędzie się w portfolio bez urządzenia z kategorii „ubieralnych” (z ang. wearables).
Jedną z nich okazał się chiński gigant Lenovo, który wychodzi do swoich konsumentów z pierwszym tego typu gadżetem w swojej ofercie. Opaska Smartband jako urządzenie mobilne w pełnej tego słowa krasie, będzie miała możliwość monitorowania wszelkich aktywności fizycznych tj. spalanie kalorii, liczba przemierzonych kroków lub kilometrów, czy miernik pulsu.
Oczywiście wśród podstawowych funkcji znajdziemy również możliwość „sparowania” opaski ze smartfonem. Dzięki temu użytkownik będzie na bieżąco otrzymywał informacje o nowych wiadomościach, połączeniach czy zaplanowanych spotkaniach. Dodatkowym ficzerem, który może okazać się nie do przecenienia jest opcja „inteligentnego zegarka”, która pozwoli odblokowywać/blokować dostęp do komputera, bez konieczności ręcznego uwierzytelniania danych dostępowych tj. login czy hasło.
Sam producent, który gadżetem na swojej stronie pochwalił się stosunkowo niedawno stwierdził, że Smartband jest przeznaczony dla osób młodych, które chcą na bieżąco dbać o swoją kondycję i interesują się rozwojem nowych technologii. O tym, czy sam potentat ma jakieś ambitniejsze plany związane z rynkiem "technologii ubieralnych" – jeszcze nie wiemy. Łatwo można zgadnąć, że wszystko będzie zależne od wyników sprzedaży i przede wszystkim – grupy docelowej, którą z góry upatrzyło sobie Lenovo.
Na rynku mamy już m.in mały przesyt zegarków produkcji Sony (SmartWatch) oraz Samsunga (Galaxy Gear), a ostatnio także i Apple Watch, który powoli daje znać światu że bliżej mu do modowych wybiegów, niżeli do technologicznych rankingów. Wbrew pozorom, złośliwie nazywany "e-bransoletką" wytwór firmy z Cupertino może skutecznie napędzić rynkową koniunkturę na tego typu akcesoria.
SW-B100 będzie współpracować z Androidem (4.3+) i systemem iOS (7.1+). Dostępne wersje kolorystyczne to szara i niebieska (na zdjęciach powyżej widzimy prototypy). Nadal nie wiemy jak będzie wyglądać dystrybucja Smartbanda i jego cena. Równie tajemniczą kwestią są rynki, na których nowy „wearable” miałby się pojawić w pierwszej kolejności.
-
Poprzedni
Galaxy S5 Active trafi do Polski
-
Następny
TP-LINK TL-SG105E – gigabitowy przełącznik typu Easy Smart
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze