Iiyama o polskim rynku monitorów: sprzedaż wzrośnie, ceny spadną
Iiyama prognozuje, że w 2011 roku sprzedaż monitorów na polskim rynku wzrośnie około 15%. Wysokiemu popytowi ma towarzyszyć wyraźny spadek cen paneli, który może sięgnąć nawet 20%. Według japońskiego producenta w kolejnych miesiącach będziemy obserwować coraz częstsze wykorzystywanie dużych, 24-calowych lub większych monitorów do współpracy z notebookami. Pod koniec lutego br. iiyama zamierza wprowadzić do oferty nową serię paneli LED dla wymagających użytkowników.
- To będzie ważny rok dla całego polskiego rynku monitorów, jak też z punktu widzenia iiyama. Rok 2010 dowiódł, że klienci zapomnieli już o światowym kryzysie i mają bardzo optymistyczne nastawienie. Popyt będzie stymulowany również przez spadające ceny paneli. Za dodatkowy bodziec do wzrostu sprzedaży uważam coraz częstsze wykorzystywanie monitorów do pracy wraz z notebookami w trybie Dual Screen. Dzięki dwóm ekranom użytkownicy mogą uzyskać maksymalną efektywność podczas codziennej pracy stacjonarnej, korzystanie z cyfrowej rozrywki jest też ciekawsze na dużym panoramicznym ekranie niż na małym ekranie notebooka, którego główną zaletą jest mobilność - mówi Mariusz Kuczyński, Dyrektor Generalny iiyama Polska - Zauważyliśmy również rosnącą popularność wykorzystywania dwóch monitorów LCD postawionych obok siebie do pracy z desktopami. Koszt takiego rozwiązania jest dziś zdecydowanie bardziej korzystny ekonomicznie, gdyż przeciętna cena monitora panoramicznego w przeciągu kilku lat spadła ponad dwukrotnie. A w ten sposób naprawdę wzrasta efektywność pracy - w końcu co dwa, to nie jeden.
Japoński producent dostrzega, że używanie dwóch monitorów przez jednego użytkownika to dobre rozwiązanie nie tylko dla profesjonalistów, grafików czy nawet graczy, ale także do zwykłych codziennych prac biurowych lub przeglądania zawartości Internetu, na przykład, gdy użytkownik często otwiera wiele różnych okien jednocześnie.
Iiyama planuje, że w 2011 roku osiągnie około 20% wzrostu sprzedaży na polskim rynku i około 80% w pozostałych krajach Europy Środkowowschodniej, m.in. w Rosji. W najbliższych miesiącach największym popytem mają cieszyć się modele: 24-calowy E2410HDS oraz 22-calowy E2208HDS. Oba monitory charakteryzują się bowiem optymalnym stosunkiem jakości do ceny. Japoński producent zapowiada, że będzie koncentrował się także na osiągnięciu jak najlepszych rezultatów sprzedaży w przypadku modeli LED: 22 oraz 24-calowych. Pod koniec lutego na polskim rynku zadebiutują nowe, 24-calowe panele LED: X2473HDS oraz X2472HDE (z matrycą VA). Obie najnowsze konstrukcje będą przeznaczone dla wymagających użytkowników.
-
Poprzedni
Przyjaciele i wrogowie: ochrona dzieci online
-
Następny
Battlefield 3 będzie miał WYSOKIE wymagania?
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
Masiej
2011-02-07 16:58:56
maciek
2011-02-07 21:06:31
sam nie mam dwóch, ale od dluzszego czasu przymierzam się do zakupu kolejnego, prawdopodobnie drugiego takiego samego modelu
widze u swojego brata jak bardzo jest to przydatne, jeden monitor odpowiedzialny za wykresy itp, a na drugim programowanie
2