Idealny notebook - czego szukają internauci?
Serwis porównujący ceny Skąpiec.pl zbadał preferencje internautów w zakresie notebooków. Przeanalizowano, którzy producenci cieszą się największym uznaniem oraz jakie parametry i ceny są najczęściej poszukiwane przez e-konsumentów. Wyniki analiz obejmują I kwartał 2010 roku.
Z analiz www.skapiec.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett – Packard (16,03 proc. zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.)
Ze wskazań użytkowników serwisu Skąpiec.pl wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki.
Jeśli chodzi o pułap cenowy największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000 – 4000 zł (22,79 pp). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.
Z analiz www.skapiec.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród internautów cieszy się sprzęt firmy Asus. Producent ten odnotował 17,55 proc. wskazań na tle pozostałych 21 marek. Wiceliderem okazał się ubiegłoroczny faworyt Hewlett – Packard (16,03 proc. zapytań), zaś kolejne miejsca zajęły Toshiba (13,94 proc.), Dell (11,01 proc.) i Lenovo (8,17 proc.)
Ze wskazań użytkowników serwisu Skąpiec.pl wynika, że podstawowym kryterium wyboru laptopa jest wielkość matrycy, a w dalszej kolejności pozycja marki.
Jeśli chodzi o pułap cenowy największym zainteresowaniem cieszą się modele, których cena nie przekracza 2000 zł (38,60 proc. wskazań). Nieco mniej popularny okazał się przedział cenowy 2000 – 4000 zł (22,79 pp). Granicą, od której wyraźnie spada zainteresowanie notebookami jest cena 6000 zł. Wartości powyżej tej kwoty osiągają wyniki na poziomie kilku punktów procentowych.
Osoby korzystające ze Skąpiec.pl szukają najczęściej notebooka z wyświetlaczem o przekątnej 15,4 cali, z dyskiem minimum 200 GB i większą pamięcią (4GB), która sprosta wymaganiom najnowszych systemów operacyjnych.
Topowe modele
Skąpiec.pl sprawdził także, jakie modele notebooków kuszą najbardziej polskich internautów.
Biorąc pod uwagę ranking 10 najpopularniejszych produktów, prawdziwym hegemonem wśród producentów okazał się Asus.
W czołowej dziesiątce wyłonionej na podstawie wyborów użytkowników Skąpiec.pl tajwański konstruktor ma aż pięciu swoich reprezentantów. Do niego też należą dwa pierwsze miejsca na podium.
Na trzeciej pozycji znalazł się przedstawiciel firmy Hewlett – Packard, model HP dv6-1302sw VJ707EA. http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/739772 Do Top 10 zakwalifikowały się poza tym dwa modele Samsunga oraz po jednym reprezentancie firm Sony i Toshiba.
W gronie topowych notebooków przeważa sprzęt, za który zapłacimy poniżej 2000 zł.
Najdroższym modelem jest Sony VAIO VPC-EB1S1E, który uplasował się na piątym miejscu. Jego średnia cena wynosi ok. 3354 zł. http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/910873
Warto wspomnieć, że lider zestawienia - Asus Eee PC 1201N - odnotował (wśród wszystkich modeli notebooków prezentowanych na Skąpiec.pl) 2,25 % wskazań. http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/813292
Przedstawiamy 10 najpopularniejszych modeli Notebooków w okresie 01 styczeń – 31 marzec 2010 (popularność mierzona jest ilością odsłon)
-
Poprzedni
System zwrotu kasy Samsunga powraca
-
Następny
Jewgienij Kaspersky zdobywa prestiżową nagrodę Dyrektora Generalnego Roku
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze