Dobry design czyni różnicę
Rynek popularnych komputerów wprowadza kupującego w zakłopotanie oferując produkty wyglądające jak kopie innych. Fujitsu Siemens Computers zmienia jednak tę sytuację i podnosi poprzeczkę swoim nowym kompleksowym podejściem do wyglądu, umieszczając swój produkt ponad ofertami konkurencji. Jako wiodący w Europie producent IT postanowił ujednolicić proces projektowy na każdym etapie produkcyjnym.
Zarówno wygląd zewnętrzny, jak również wnętrze stało się obiektem zainteresowania Fujitsu Siemens Computers: za cel nadrzędny firma przyjęła zapewnienie klientowi najwyższej innowacyjności, łatwości obsługi oraz mocy obliczeniowej dostarczanych produktów. „Design nie jest dla nas tylko sezonowym trendem, lecz długoterminową inwestycją strategiczną”, powiedziała Barbara Shaedler, Dyrektor Marketingu, podczas dzisiejszej konferencji prasowej we Frankfurcie.
Nowa strategia jednolitego wyglądu jest rezultatem dwuletniego projektu z pogranicza dwu dziedzin. Jednolity design łączy wszystkie wprowadzane produkty Fujitsu Siemens Computers – zarówno konsumenckie, jak i biznesowe. Projektanci, inżynierowie, menadżerowie ds. produktu i eksperci ds. marketingu połączyli siły w celu znalezienia najlepszego rozwiązania, biorąc pod uwagę opinie konsumentów. Partnerem w projekcie byli konsultanci ds. designu i innowacji z renomowanej międzynarodowej firmy IDEO, posiadającej siedziby w Palo Alto, Londynie i Monachium. Fujitsu Siemens jest pierwszym producentem komputerów w Europie wykorzystującym zunifikowany design wszystkich linii produktowych. Przykładem takiego podejścia są reguły dotyczące szeregu cech produktów, w tym koloru wszystkich interfejsów służących do komunikowania się z użytkownikiem – ma on być czarny czy też umieszczenia portów i czytników kart na przednim panelu produktu, zarówno komputerów PC, jak i laptopów. To samo tyczy się myszek i pamięci USB. Cechy podwyższonej funkcjonalności i prostoty użytkowania tyczą się również modeli ekonomicznych.
„Projektowanie wyglądu zewnętrznego od wewnątrz” stało się hasłem przewodnim strategii kompleksowego wyglądu, które wybrało 1200 ankietowanych w trakcie wszechstronnej analizy porównawczej. Jasno naszkicowany wygląd wyróżniający się kątami półprostymi zapewnia wyższy komfort pracy z komputerem i połączonych z nim peryferiów. Czy to przenośny czy stacjonarny, używany w pracy lub w domu, komputer jakiego pragnie użytkownik powinien dostarczać przyjemności . Powinien też być na tyle funkcjonalny, by z jego pomocą można było stworzyć własną sieć komunikacyjną. Właśnie dlatego projektanci i inżynierowie Fujitsu Siemens Computers ściśle ze sobą współpracowali, by wybrać najlepsze rozwiązanie w dziedzinie innowacyjnych technologii. Podświetlane przyciski wielofunkcyjne oraz nisko-profilowe klawiatury wprowadzają większą intuicyjność użytkowania. Domyślne przyciski aplikacji zapewniają bezproblemowy dostęp do większej ilości funkcji, w tym multimedialnych. Wszelkie techniczne elementy urządzeń są natychmiast widoczne. Technologia czyni różnicę, dobry wygląd ją uwydatnia.
Fujitsu Siemens Computers wprowadzi na rynek trzy linie produktów o nowym designie:
+ AMILO jest nazwą dla linii czarno-białych notebooków konsumenckich, które piękno czerpią z wyjątkowej funkcjonalności. Najważniejszym dodatkiem jest zewnętrzna karta graficzna GraphicBooster zamknięta w eleganckiej obudowie, która zmienia super-lekkiego AMILO Sa3650 w wydajną maszynę do zadań graficznych. Modele w białej lśniącej obudowie przyozdobionej czarnymi pionowymi liniami komponują się znakomicie w każdym otoczeniu.
+ SCENICVIEW, ESPRIMO Mobile, ESPRIMO i CELSIUS to produkty, których liczne zalety docenią użytkownicy segmentu biznesowego. Obleczone klasycznym, acz niedocenianym kolorem antracytowym, urządzenia te oferują niezawodność, bezpieczeństwo i solidność wykonania. Niezależnie od tego czy jesteś inżynierem czy menadżerem, mężczyzną czy kobietą – nowe notebooki staną się doskonałymi kompanami w trakcie spotkań biznesowych, a komputery stacjonarne znakomicie sprawdzą się w miejscu pracy. (dostępne latem 2008)
+PRIMERGY jest, tak jak dotychczas, nazwą przypisaną do najbardziej wydajnych stacji roboczych Fujitsu Siemens Computers, które ulepszą każde centrum obliczeniowe. Te szaro-czarne serwery nie tylko wyglądają na wydajne, lecz naprawdę takie są, zapewniając pełną dostępność oraz najwyższe bezpieczeństwo danych. (dostępne w pierwszym kwartale 2009)
Jednolity wygląd wszystkich produktów umożliwia wysoki poziom standaryzacji, przy zachowaniu indywidualnego wizerunku. Nowa linia produktów dopasowana jest do odpowiednich grup klientów, a konkretne modele pojawiać się będą na rynku w krótkich odstępach czasowych. Testy przeprowadzone wśród użytkowników pokazały, że wygląd zapewnia wysoki stopień rozpoznawalności marki: 80 procent respondentów zaklasyfikowało testowane produkty, jako pochodzące od Fujitsu Siemens Computers.
Zarówno wygląd zewnętrzny, jak również wnętrze stało się obiektem zainteresowania Fujitsu Siemens Computers: za cel nadrzędny firma przyjęła zapewnienie klientowi najwyższej innowacyjności, łatwości obsługi oraz mocy obliczeniowej dostarczanych produktów. „Design nie jest dla nas tylko sezonowym trendem, lecz długoterminową inwestycją strategiczną”, powiedziała Barbara Shaedler, Dyrektor Marketingu, podczas dzisiejszej konferencji prasowej we Frankfurcie.
Nowa strategia jednolitego wyglądu jest rezultatem dwuletniego projektu z pogranicza dwu dziedzin. Jednolity design łączy wszystkie wprowadzane produkty Fujitsu Siemens Computers – zarówno konsumenckie, jak i biznesowe. Projektanci, inżynierowie, menadżerowie ds. produktu i eksperci ds. marketingu połączyli siły w celu znalezienia najlepszego rozwiązania, biorąc pod uwagę opinie konsumentów. Partnerem w projekcie byli konsultanci ds. designu i innowacji z renomowanej międzynarodowej firmy IDEO, posiadającej siedziby w Palo Alto, Londynie i Monachium. Fujitsu Siemens jest pierwszym producentem komputerów w Europie wykorzystującym zunifikowany design wszystkich linii produktowych. Przykładem takiego podejścia są reguły dotyczące szeregu cech produktów, w tym koloru wszystkich interfejsów służących do komunikowania się z użytkownikiem – ma on być czarny czy też umieszczenia portów i czytników kart na przednim panelu produktu, zarówno komputerów PC, jak i laptopów. To samo tyczy się myszek i pamięci USB. Cechy podwyższonej funkcjonalności i prostoty użytkowania tyczą się również modeli ekonomicznych.
„Projektowanie wyglądu zewnętrznego od wewnątrz” stało się hasłem przewodnim strategii kompleksowego wyglądu, które wybrało 1200 ankietowanych w trakcie wszechstronnej analizy porównawczej. Jasno naszkicowany wygląd wyróżniający się kątami półprostymi zapewnia wyższy komfort pracy z komputerem i połączonych z nim peryferiów. Czy to przenośny czy stacjonarny, używany w pracy lub w domu, komputer jakiego pragnie użytkownik powinien dostarczać przyjemności . Powinien też być na tyle funkcjonalny, by z jego pomocą można było stworzyć własną sieć komunikacyjną. Właśnie dlatego projektanci i inżynierowie Fujitsu Siemens Computers ściśle ze sobą współpracowali, by wybrać najlepsze rozwiązanie w dziedzinie innowacyjnych technologii. Podświetlane przyciski wielofunkcyjne oraz nisko-profilowe klawiatury wprowadzają większą intuicyjność użytkowania. Domyślne przyciski aplikacji zapewniają bezproblemowy dostęp do większej ilości funkcji, w tym multimedialnych. Wszelkie techniczne elementy urządzeń są natychmiast widoczne. Technologia czyni różnicę, dobry wygląd ją uwydatnia.
Fujitsu Siemens Computers wprowadzi na rynek trzy linie produktów o nowym designie:
+ AMILO jest nazwą dla linii czarno-białych notebooków konsumenckich, które piękno czerpią z wyjątkowej funkcjonalności. Najważniejszym dodatkiem jest zewnętrzna karta graficzna GraphicBooster zamknięta w eleganckiej obudowie, która zmienia super-lekkiego AMILO Sa3650 w wydajną maszynę do zadań graficznych. Modele w białej lśniącej obudowie przyozdobionej czarnymi pionowymi liniami komponują się znakomicie w każdym otoczeniu.
+ SCENICVIEW, ESPRIMO Mobile, ESPRIMO i CELSIUS to produkty, których liczne zalety docenią użytkownicy segmentu biznesowego. Obleczone klasycznym, acz niedocenianym kolorem antracytowym, urządzenia te oferują niezawodność, bezpieczeństwo i solidność wykonania. Niezależnie od tego czy jesteś inżynierem czy menadżerem, mężczyzną czy kobietą – nowe notebooki staną się doskonałymi kompanami w trakcie spotkań biznesowych, a komputery stacjonarne znakomicie sprawdzą się w miejscu pracy. (dostępne latem 2008)
+PRIMERGY jest, tak jak dotychczas, nazwą przypisaną do najbardziej wydajnych stacji roboczych Fujitsu Siemens Computers, które ulepszą każde centrum obliczeniowe. Te szaro-czarne serwery nie tylko wyglądają na wydajne, lecz naprawdę takie są, zapewniając pełną dostępność oraz najwyższe bezpieczeństwo danych. (dostępne w pierwszym kwartale 2009)
Jednolity wygląd wszystkich produktów umożliwia wysoki poziom standaryzacji, przy zachowaniu indywidualnego wizerunku. Nowa linia produktów dopasowana jest do odpowiednich grup klientów, a konkretne modele pojawiać się będą na rynku w krótkich odstępach czasowych. Testy przeprowadzone wśród użytkowników pokazały, że wygląd zapewnia wysoki stopień rozpoznawalności marki: 80 procent respondentów zaklasyfikowało testowane produkty, jako pochodzące od Fujitsu Siemens Computers.
-
Poprzedni
Toshiba Dynabook SS RX1 - pierwszy laptop z dyskiem 128GB SSD
-
Następny
Szykowna czerń w mocnej obudowie
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze