Onkyo bezsprzecznie NO. 1
Pomimo bardzo intensywnych działań ze strony konkurencji mających na celu odebranie pozycji lidera przedstawicielowi firmy Onkyo w Polsce okazało się, że firma Onkyo po raz kolejny zajmuje pozycję niekwestowanego lidera sprzedaży wśród firm specjalistycznych branży Hi-Fi audio. Według najnowszego opracowania firmy Gfk Polska za pierwsze trzy kwartały roku 2008 firma Onkyo objęła 5,7% udziału w szacowanym na 309 mln złotych globalnym rynku audio w Polsce, co oznacza wzrost o 21,2% w stosunku do obrotów uzyskanych w tym samym okresie roku poprzedniego.
Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie o 15,2%.
W kategorii „amplitunery z Dolby Digital” firma Onkyo osiągnęła największą sprzedaż zagarniając 25,3% rynku szacowanego na 63,36 mln złotych. Wartości sprzedaży amplitunerów Onkyo wzrosła o 42%. Druga w kolejności firma Yamaha wykazała się sprzedażą o 26% mniejszą, a na trzecim miejscu uplasował się Denon ze sprzedażą aż o 35% mniejszą od lidera.
Warto zauważyć, że mimo minimalnego wzrostu sprzedaży ilościowej amplitunerów firmy Yamaha (o 3,5%), firma odnotowała wyraźny spadek wartości obrotów (o 13%) co świadczy o wyraźnym przesunięciu się oferty firmy w kierunku urządzeń tańszych.
Słabe wyniki odnotował Pioneer, który mimo wzrostu wartości sprzedaży amplitunerów o 29% jako jedyny uczestnik rynku odnotował minimalny, ale jednak spadek obrotów.
Harman Kardon odnotował najniższy udział w rynku amplitunerów A/V: 5,2% w ujęciu ilościowym i 8,5% w ujęciu wartościowym.
Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie o 15,2%.
W kategorii „amplitunery z Dolby Digital” firma Onkyo osiągnęła największą sprzedaż zagarniając 25,3% rynku szacowanego na 63,36 mln złotych. Wartości sprzedaży amplitunerów Onkyo wzrosła o 42%. Druga w kolejności firma Yamaha wykazała się sprzedażą o 26% mniejszą, a na trzecim miejscu uplasował się Denon ze sprzedażą aż o 35% mniejszą od lidera.
Warto zauważyć, że mimo minimalnego wzrostu sprzedaży ilościowej amplitunerów firmy Yamaha (o 3,5%), firma odnotowała wyraźny spadek wartości obrotów (o 13%) co świadczy o wyraźnym przesunięciu się oferty firmy w kierunku urządzeń tańszych.
Słabe wyniki odnotował Pioneer, który mimo wzrostu wartości sprzedaży amplitunerów o 29% jako jedyny uczestnik rynku odnotował minimalny, ale jednak spadek obrotów.
Harman Kardon odnotował najniższy udział w rynku amplitunerów A/V: 5,2% w ujęciu ilościowym i 8,5% w ujęciu wartościowym.
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze