» załóż konto» przypomnij hasło

Iiyama: znaczny wzrost popytu na monitory w 2010 r.

Autor: Michał Androsz | Źródło: inf. pras | Data: 2011-01-28 11:04:49

A A A | Wejść na stronę 2481 | Komentarzy 0

Iiyama: znaczny wzrost popytu na monitory w 2010 r.

 Iiyama, japoński producent monitorów do zastosowań domowych, biurowych i profesjonalnych, sprzedał w ubiegłym roku 30% więcej paneli niż w roku 2009. Największą popularnością wśród polskich użytkowników cieszyły się modele o przekątnej wynoszącej 22 cale. Modele takie zajęły 41% udziału w całkowitej sprzedaży iiyama w 2010 roku. Jednak wyraźnie widać było także wzrost popytu na monitory 24-calowe i większe, których udział w sprzedaży japońskiej marki sięgnął aż 35%. Z kolei najmniejszą popularnością na polskim rynku cieszyły się modele 17-calowe (3%).

- Nasze wyniki odzwierciedlają powrót korzystnych trendów na całym rynku IT. Szacuje się, że Polacy kupili w 2010 roku 3,3 mln komputerów, a więc około pół miliona więcej niż w trudnym dla branży 2009 roku. Wyraźne ożywienie nastąpiło zarówno wśród klientów indywidualnych, jak też firm, które w końcu postanowiły odblokować fundusze na modernizację infrastruktury IT. Dzięki temu w ubiegłym roku zanotowaliśmy ponadtrzykrotny wzrost sprzedaży monitorów w przetargach - mówi Mariusz Kuczyński, Dyrektor Generalny iiyama Polska.

W 2010 roku na polskim rynku monitorów można było miedzy innymi zaobserwować szybki wzrost popularności technologii Multi-Touch. W przypadku iiyamy świadczą o tym wyniki sprzedaży modelu T2250MTS, który w ciągu kilku miesięcy po ubiegłorocznym debiucie zyskał około 20-procentowy udział w ogólnej sprzedaży iiyama. W ten sposób już co piąty monitor japońskiego producenta, który trafia do polskiego klienta, zapewnia możliwość korzystania z ekranu z multidotykiem. Sytuacja na polskim rynku odzwierciedla trendy ogólnoświatowe. Według danych firmy analitycznej Gartner w niedługim czasie, bo już do 2015 roku ponad 50% komputerów kupionych na potrzeby młodych odbiorców (do 15 roku życia), ma być wyposażonych w ekrany dotykowe. Monitory dotykowe, choć najczęściej stosowane w sklepach, restauracjach oraz zakładach przemysłowych, stanowią dobre rozwiązanie dla dzieci, które nie umieją jeszcze poprawnie obsługiwać klawiatury i dość zręcznie posługiwać się myszką.

W 2010 roku iiyama odnotowała także znaczący wzrost sprzedaży monitorów specjalistycznych ze wzmocnioną ochroną matrycy. Od stycznia do grudnia ub.r. japoński producent sprzedał o 63% więcej tego typu paneli niż w 2009 roku. Monitory ze wzmocnioną ochroną matrycy powstały z myślą o zastosowaniu w szkołach, budynkach użyteczności publicznej i przemyśle, a więc wszędzie tam, gdzie ryzyko uszkodzenia jest większe niż normalnie. Dodatkową ochronę stanowi możliwość zablokowania przycisków na obudowie, aby uniemożliwić osobom niepowołanym zmianę wprowadzonych ustawień.

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze


Konkursy

  • Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.

  • Konkurs świąteczny 2020

    Konkurs świąteczny 2020

    Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...

  • 10 urodziny vortalu!

    10 urodziny vortalu!

      Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...


Ostatnio na forum