Åšwietna propozycja

Seasonic M12II-850 Bronze ? test zasilacza

Autor: Michał Jankowski | Data: 2013-09-18 14:07:08

A A A | Wejść na stronę 59253 | Komentarzy 9


WykonaliÅ›my pomiary napięć podczas obciążenia, kiedy na naszej platformie byÅ‚ jednoczeÅ›nie uruchomiony program Prime95 w trybie Large FFT oraz 3DMark Vantage (pozwala wykorzystać Quad SLI). PracowaÅ‚ on łącznie trzy godziny, w czasie których wykonaliÅ›my trzy pomiary poszczególnych napięć. NastÄ™pnie sprawdziliÅ›my pracÄ™ PSU podczas spoczynku (uruchomiony komunikator, przeglÄ…darka), tutaj także wykonaliÅ›my trzy pomiary w godzinowych odstÄ™pach. Na wykresach zobaczycie skrajne wartoÅ›ci w stresie oraz idle. Przypomnijmy sobie jak wyglÄ…da norma ATX 2.3 (wedÅ‚ug niej wyskalowaliÅ›my poniższe wykresy):

  • 3.3V +/- 5% 3.14V - 3.46V
  • 5V +/- 5% 4.75V - 5.25V
  • 12V +/- 5% 11.40V - 12.60V

Wyniki pomiarów dla linii +3,3V i +5V

Jak wiecie linie te odpowiadajÄ… w naszych komputerach gÅ‚ównie za dziaÅ‚anie pamiÄ™ci RAM, dysków twardych oraz urzÄ…dzeÅ„ podłączonych do USB. Pomiary napiÄ™cia +3,3V dokonywaÅ‚em na kablu ATX 24PIN, a +5V na wtyczce MOLEX.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

W przypadku zasilacza Seasonic M12II-850 Bronze wahania napięć dla linii +3,3V i 5V okazujÄ… siÄ™ praktycznie żadne. Różnice napiÄ™cia w czasie spoczynku i pod obciążeniem wynoszÄ… 0 V. W przypadku linii +5V rozbieżnoÅ›ci sÄ… również nieznaczne i wynoszÄ… odpowiednio 0,01 V i 0,02 V. Przy dzisiejszych konfiguracjach sprzÄ™towych linie te majÄ… dużo mniejsze znaczenie, jednak nie można pozwolić sobie na wahania graniczÄ…ce z poziomem bezpieczeÅ„stwa. Widzimy, że wahania wystÄ™pujÄ…, jednak sÄ… one zgodne z normÄ… ATX 2.3.

Wyniki pomiarów dla linii +12V

Teraz najważniejsze pomiary, ponieważ wÅ‚aÅ›nie ta linia odpowiada za najważniejsze komponenty komputera. Pomiarów dokonaliÅ›my w dwóch punktach pomiarowych: wtyczce MOLEX oraz wtyczce PCI-E 6-PIN.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

Jak wiemy właśnie m.in. te wyniki ustalają rankingi komputerowych zasilaczy. Wahania, jakie zanotowaliśmy przy odczycie z gniazda MOLEX wynoszą: 0,01 V w spoczynku oraz 0,05 V w stresie co jest rezultatem całkiem dobrym, jak na tak wymagającą platformę testową. Przy bardziej obciążonym złączu PCI-E 6-PIN zmiany napięcia zamknęły się w przedziale 0,02 V oraz 0,04 V, co oznacza, że mieściły się one w granicach zgodności z normą ATX 2.3.

Hałas

Przechodzimy do pomiaru gÅ‚oÅ›noÅ›ci. Zastosowany w Seasonic M12II-850 Bronze zostaÅ‚ 120-milimetrowy wentylator, którego prÄ™dkość obrotowa jest regulowana automatycznie w zależnoÅ›ci od temperatury. W zasadzie przez caÅ‚y czas pracuje on bardzo cicho i nie przeszkadza nawet przy dużym obciążeniu.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

SprawdziliÅ›my również jak wyglÄ…da pobór mocy podczas obciążenia oraz w czasie wykonywania maÅ‚o wymagajÄ…cych czynnoÅ›ci. NastÄ™pnie na podstawienie naszych pomiarów obliczyliÅ›my sprawność zasilacz. Wyniki poniżej.

earthwatts 550 w

Seasonic M12II 850 W

Jak pokazują nasze pomiary sprawność zasilacza Seasonic M12II-850 Bronze jest rzeczywiście zgodna z certyfikatem 80Plus Bronze, a co więcej nawet z 80Plus Silver. Wyniki powyżej 89% to już spora oszczędność na rachunkach za prąd.

Na zakończenie prezentujemy Wam wynik temperatur na wylocie zasilacza:

Seasonic M12II 850 W

Temperatury są całkiem dobre, chociaż wyższe niż u konkurencji. Dzięki temu mamy cichą pracę. Widać tutaj wyraźną granicę obciążenia ok. 30%, gdzie jednostka mocniej się grzeje, a wentylator mimo to nie rozpędza się dużo szybciej.

Seasonic M12II 850 W

Pobór w trybie czuwania wynosi poniżej 0,23 W. Bardzo dobry wynik.

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • 2013-09-20 22:02:09

    hmm jest to całkowicie modularny zasilacz,a nie półmodularny ,na drugiej stronie napisaliście,że część wtyczek jest podłączona na stałe do tegoż PSU poprawcie to ...
  • ~Michal_J

    2013-09-21 10:36:29

    Dzięki. Wkradło się sporo błędów bo recenzja była publikowana bez mojej zgody na to (trwały poprawki nad nią). Teraz jest ok.
  • 2013-09-21 12:06:40

    spoko błędy rzecz ludzka,co nie zmienia faktu ,że zasiłki Seasonic'a to najwyższa liga,sam niespodziewanie pod koniec października 2012 r. wygrałem w jakimś konkursie na facebooku Seasonic'a PSU tejże kompanii,jest to o tyle dziwne,że akurat w tamtym czasie nie było na fanpage'e Seasonica organizowanych żadnych konkursów ,więc chyba losowali wśród wszystkich którzy lubią owy fanpage.
  • 2013-09-21 20:20:08

    EEE 400zł to kosztuje? Nie chce nic mówić ale w tej cenie jest LEPA G650-MAS i SS G-550 do których ta konstrukcja się nie umywa.
  • 2013-09-22 01:26:58

    500 zł. To po pierwsze. Po drugie - czego jeszcze można wymagać od zasilacza? Certyfikat Bronze tez powoduje oszczędności. Gold wbrew pozorom, nie jest wiele bardziej oszczędny. Do tego przetwornica DC-DC, niewielkie wahania (850W robi swoje). Mógłby być tańszy, ale to mimo wszystko klasa.
  • 2013-09-22 10:16:08

    Aaa to bardzo przepraszam, 500zł to już szczyt nieopłacalności. W tej cenie jest Cooler Master V700, oparty o platformę SeaSonic X, przewyższa go o 3 klasy, też jest fullmodular, o elektronice nie wspomnę.
  • ~123

    2013-09-22 12:01:41

    @jantomx
    Tak, o 10 klas. ;) Co za różnica jaka platforma ?
    Najważniejsze, że wszystkie kondensatory są wysokiej jakości od japońskich renomowanych producentów. Jest też DC-DC.

    IMHO bardzo dobry stosunek mocy i jakości do ceny :)
  • 2013-09-22 14:20:56

    500zł za ten zasilacz to bardzo dobry stosunek ceny do jakości? V700 jest od niego stabilniejszy, cichszy, ma wyższą sprawność i kosztuje tyle samo. Już LEPA G850W-MAS jest od niego sporo ciekawszy.
  • ~rrr

    2013-09-24 11:21:34

    "@jantomx
    Tak, o 10 klas. ;) Co za różnica jaka platforma ?
    Najważniejsze, że wszystkie kondensatory są wysokiej jakości od japońskich renomowanych producentów. Jest też DC-DC.

    IMHO bardzo dobry stosunek mocy i jakości do ceny :)"

    Bzdura, stosunek mocy/jakości do ceny tego zasilacza nie jest bardzo dobry, Cooler Master V jest jednoznacznie lepszym zasilaczem i też opartym o platformę Seasonica. Ten Seasonic to klasa jednostek pokroju Thermaltake Smart M850 czy Corsair TXM albo OCZ ZT, a np. Smart jest sporo tańszy.

    I wszystkie wymienione (poza OCZem ZT, który posiada niezależną regulację, co jednak w praktyce różnicy wielkiej nie robi) mają DC-DC , więc robienie z tego argumentu na rzecz Seasonica nie ma kompletnie sensu.

Komentarz 9