Åšwietna propozycja

Seasonic M12II-850 Bronze ? test zasilacza

Autor: Michał Jankowski | Data: 2013-09-18 14:07:08

A A A | Wejść na stronę 59247 | Komentarzy 9

Seasonic M12II-850 Bronze ? test zasilacza W ostatnim czasie wielu producentów wprowadziÅ‚o na rynek modele o wyższej, niż popularne 500-600 W mocy. ByÅ‚ to miÄ™dzy innymi Antec, Corsair czy Cooler Master. Jest to spowodowane coraz to wiÄ™kszym zapotrzebowaniem na moc wÅ›ród użytkowników komputerów domowych, którzy to posiadajÄ… wysokiej wydajnoÅ›ci karty graficzne oraz procesory. Do tej grupy dołączyÅ‚a firma Seasonic, która przypomnijmy rozpoczęła swojÄ… dziaÅ‚alność w 1975 roku i już od dÅ‚uższego czasu jest synonimem Å›wietnej wydajnoÅ›ci i jakoÅ›ci wykonania. Jak w takim razie sprawdziÅ‚ siÄ™ najnowszy model o mocy 850 W o nazwie M12II-850Bronze? Sprawdźcie na kolejnych stronach.

Rozpocznijmy o rozszyfrowania ciekawej nazwy zasilacza, czyli M12II. Litera M to skrót od sÅ‚owa modularny, liczba w Å›rodku oznacza Å›rednicÄ™ zastosowanego wentylatora, czyli 12 cm, a dwójka na koÅ„cu kolejnÄ… generacjÄ™ zasilaczy.

UrzÄ…dzenie zostaÅ‚o zapakowane w czarno-żóÅ‚ty karton na którego froncie widnieje zdjÄ™cie PSU, informacja o sprawnoÅ›ci na poziomie 80Plus Bronze oraz wsparcie dla konfiguracji multiGPU. Na odwrocie dokÅ‚adniej wymieniono wszelkie cechy zasilacza. Dla nas istotne jest zastosowanie m.in. japoÅ„skich kondensatorów, które mogÄ… pracować w temperaturze 105 stopni Celsjusza oraz przetwornicy DC-DC. Po bokach umieszczono tabelkÄ™ ze specyfikacjÄ… prÄ…dowo-napiÄ™ciowÄ… urzÄ…dzenia oraz zostaÅ‚y wyszczególnione zastosowane kable i wtyczki.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

W Å›rodku oprócz samego M12II-850 Bronze znajdziemy jeszcze sporo dodatkowych akcesoriów. W ich skÅ‚ad wchodzÄ… Å›rubki montażowe, naklejka na obudowÄ™, instrukcja obsÅ‚ugi, kabel zasilajÄ…cy oraz materiaÅ‚owy woreczek z kablami modularnymi. Przypomnijmy, że zasilacze M12II to wersja modularna znanej serii S12II.

Seasonic M12II 850 W

PSU ma wymiary 150 x 86 x 160 mm i waży okoÅ‚o 2,3 kilograma. Oznacza to, że jest on stosunkowo krótki, jak na jednostkÄ™ o takiej mocy. WyglÄ…d, tak jak przystaÅ‚o na nowoczesny i dobrze wykonany zasilacz. ZostaÅ‚ pokryty czarnym lakierem, jednak jego powierzchnia jest podatna na odciski palców. Na bocznych Å›ciankach umieszczono logo producenta wraz z nazwÄ… serii, a po przeciwlegÅ‚ej stronie tabelÄ™ ze specyfikacjÄ… prÄ…dowo-napiÄ™ciowÄ… PSU.

 

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

Na spodzie mamy grill o strukturze plastra miodu, za którym umieszczono wentylator chÅ‚odzÄ…cy 120 mm. PrzeciwlegÅ‚a Å›cianka jest wykonana w peÅ‚ni z litej blachy.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

CiepÅ‚e powietrze jest usuwane z zasilacza poprzez liczne otwory umieszczone obok gniazda zasilania i przycisku I/O. Po drugiej stronie mamy moduÅ‚owy panel do kabli z poszczególnymi wtyczkami, który przypominam nam to co widzieliÅ›my w zasilaczach z serii G. Oznakowanie jest prawidÅ‚owe i nikt nie powinien mieć problemów z odpowiednim podłączeniem. Mamy tutaj podziaÅ‚ tylko na dwa rodzaje wtyczek PCI-E/CPU oraz IDE/SATA/peryferia.

Seasonic M12II 850 W

Seasonic M12II 850 W

Warto dodać, że model o mocy 850 W posiada zabezpieczenia OCP, ODA, UV, SCP, OTP i OPP. Wykorzystuje on pojedynczÄ… liniÄ™ +12 V, która może dać 840 W (70A). Mniejsze linie +3,3 V i 5 V zapewniajÄ… maksymalnie 150 W (po 25 A).

Seasonic M12II 850 W

Warto przeczytać: Do góry

Komentarze

  • 2013-09-20 22:02:09

    hmm jest to całkowicie modularny zasilacz,a nie półmodularny ,na drugiej stronie napisaliście,że część wtyczek jest podłączona na stałe do tegoż PSU poprawcie to ...
  • ~Michal_J

    2013-09-21 10:36:29

    Dzięki. Wkradło się sporo błędów bo recenzja była publikowana bez mojej zgody na to (trwały poprawki nad nią). Teraz jest ok.
  • 2013-09-21 12:06:40

    spoko błędy rzecz ludzka,co nie zmienia faktu ,że zasiłki Seasonic'a to najwyższa liga,sam niespodziewanie pod koniec października 2012 r. wygrałem w jakimś konkursie na facebooku Seasonic'a PSU tejże kompanii,jest to o tyle dziwne,że akurat w tamtym czasie nie było na fanpage'e Seasonica organizowanych żadnych konkursów ,więc chyba losowali wśród wszystkich którzy lubią owy fanpage.
  • 2013-09-21 20:20:08

    EEE 400zł to kosztuje? Nie chce nic mówić ale w tej cenie jest LEPA G650-MAS i SS G-550 do których ta konstrukcja się nie umywa.
  • 2013-09-22 01:26:58

    500 zł. To po pierwsze. Po drugie - czego jeszcze można wymagać od zasilacza? Certyfikat Bronze tez powoduje oszczędności. Gold wbrew pozorom, nie jest wiele bardziej oszczędny. Do tego przetwornica DC-DC, niewielkie wahania (850W robi swoje). Mógłby być tańszy, ale to mimo wszystko klasa.
  • 2013-09-22 10:16:08

    Aaa to bardzo przepraszam, 500zł to już szczyt nieopłacalności. W tej cenie jest Cooler Master V700, oparty o platformę SeaSonic X, przewyższa go o 3 klasy, też jest fullmodular, o elektronice nie wspomnę.
  • ~123

    2013-09-22 12:01:41

    @jantomx
    Tak, o 10 klas. ;) Co za różnica jaka platforma ?
    Najważniejsze, że wszystkie kondensatory są wysokiej jakości od japońskich renomowanych producentów. Jest też DC-DC.

    IMHO bardzo dobry stosunek mocy i jakości do ceny :)
  • 2013-09-22 14:20:56

    500zł za ten zasilacz to bardzo dobry stosunek ceny do jakości? V700 jest od niego stabilniejszy, cichszy, ma wyższą sprawność i kosztuje tyle samo. Już LEPA G850W-MAS jest od niego sporo ciekawszy.
  • ~rrr

    2013-09-24 11:21:34

    "@jantomx
    Tak, o 10 klas. ;) Co za różnica jaka platforma ?
    Najważniejsze, że wszystkie kondensatory są wysokiej jakości od japońskich renomowanych producentów. Jest też DC-DC.

    IMHO bardzo dobry stosunek mocy i jakości do ceny :)"

    Bzdura, stosunek mocy/jakości do ceny tego zasilacza nie jest bardzo dobry, Cooler Master V jest jednoznacznie lepszym zasilaczem i też opartym o platformę Seasonica. Ten Seasonic to klasa jednostek pokroju Thermaltake Smart M850 czy Corsair TXM albo OCZ ZT, a np. Smart jest sporo tańszy.

    I wszystkie wymienione (poza OCZem ZT, który posiada niezależną regulację, co jednak w praktyce różnicy wielkiej nie robi) mają DC-DC , więc robienie z tego argumentu na rzecz Seasonica nie ma kompletnie sensu.

Komentarz 9