Zostań Kubicą, czyli test kierownic do 100zł
Genius TwinWheel F1 i Saitek R100
Każdy z nas marzy, żeby mieć okazję pojeździć naprawdę szybkim samochodem. Jako dzieci chcieliśmy wziąć udział w wyścigu ulicznym lub sprawdzić się na dzikich bezdrożach. Dzisiaj w dobie zaawansowanych technologii możemy wykorzystać stosunkowo tanie urządzenia do zakosztowania chociażby minimalnych przeżyć przed własnym monitorem. Przyjrzymy się kierownicom firm Genius i Saitek, które w bardzo przystępnej cenie oferują coś, za co jeszcze niedawno płaciło się kilkakrotnie więcej. Sprawdźmy czy m.in. w NFS: Undercover i GRID jazda okaże się prawdziwą frajdą, oraz czy stosunek ceny do jakości będzie odpowiedni. Zapraszam do lektury.
Spis treści
W dzisiejszym teście porównamy kierownice firmy Genius TwinWheel F1 oraz R100 od Saitek. Cena żadnej z nich nie przekracza magicznej kwoty 100zł.
Kierownica TwinWheel F1 dotarła do nas w dużym pudle. Swoją kolorystyką nawiązuje ono do wszystkich produktów marki Genius. Przeważającą barwą jest czerwony, na opakowaniu znajdziemy również krótką specyfikację urządzenia oraz liczne zdjęcia, które informują nas co jest w środku.
Kiedy zajrzymy do środka naszym oczom ukaże się: kierownica, podstawka z pedałami, płyta ze sterownikami, instrukcja (jest również w języku polskim), nakładka na kolana oraz mocowanie do biurka (zacisk typu C).
Warto wspomnieć, że model ten współpracuje również z konsolami PlayStation i PlayStation2, dzięki czemu nie tylko miłośnicy PC będą mieli pożytek z tego urządzenia. Kierownica jest oczywiście kompatybilna ze systemami operacyjnymi Windows Vista/XP/ME/2000/98SE. Wymagań sprzętowych jako takich nie posiada, może oprócz portu USB, do którego jest podłączana.
Teraz parę słów o samym urządzeniu. Oczywiście nie możemy spodziewać się żadnych fajerwerków po urządzeniu za taką cenę. Jednak sprzęt jest wykonany solidnie, plastik w żadnym miejscu nie skrzypi, a wszelakie elementy są dopasowane bardzo dobrze. Sama kierownica do najcięższych nie należy, ale nie oznacza to, że nie będzie trzymała się podłoża. Na samym środku znajduje się logo Geniusa. Wokół niego znajdziemy sporo przycisków. Genius oferuje nam panel D-Pad i 4 przyciski akcji służące do zaawansowanego sterowania zgodnie z potrzebami danej pozycji np. klakson czy zmiana widoku. Drążki zmiany biegów zamontowano pod kierownicą, służą do ostrego hamowania lub przyspieszania lub płynnego przerzucania biegów w górę lub w dół. Obsługuje się je najwygodniej palcami wskazującymi. Dodatkowo mamy przyciski Start, Selekt, Mode oraz R1, R2, R3 podobnie z L1-3.
Pedały (gaz i hamulec) dają wrażenie prawdziwej jazdy, są one dobrze dopasowane nie przesuwają się pod stopami, przez co nie ma możliwości, żeby nagle noga spadła nam z pedału gazu.
Dzięki technologii TouchSense, która jest charakterystyczna dla produktów Geniusa oraz funkcjom przenoszenia wibracji na wszystkich wybojach, przy kolizjach i w czasie zderzeń, TwinWheel F1 pozwala wyczuć każdy najdrobniejszy nawet ruch wykonywany w grze. Moim zdaniem nawet za często czujemy wibracje, ale dodaje to pewnego smaczku podczas gry.
Kierownica TwinWheel F1 dotarła do nas w dużym pudle. Swoją kolorystyką nawiązuje ono do wszystkich produktów marki Genius. Przeważającą barwą jest czerwony, na opakowaniu znajdziemy również krótką specyfikację urządzenia oraz liczne zdjęcia, które informują nas co jest w środku.
Kiedy zajrzymy do środka naszym oczom ukaże się: kierownica, podstawka z pedałami, płyta ze sterownikami, instrukcja (jest również w języku polskim), nakładka na kolana oraz mocowanie do biurka (zacisk typu C).
Warto wspomnieć, że model ten współpracuje również z konsolami PlayStation i PlayStation2, dzięki czemu nie tylko miłośnicy PC będą mieli pożytek z tego urządzenia. Kierownica jest oczywiście kompatybilna ze systemami operacyjnymi Windows Vista/XP/ME/2000/98SE. Wymagań sprzętowych jako takich nie posiada, może oprócz portu USB, do którego jest podłączana.
Teraz parę słów o samym urządzeniu. Oczywiście nie możemy spodziewać się żadnych fajerwerków po urządzeniu za taką cenę. Jednak sprzęt jest wykonany solidnie, plastik w żadnym miejscu nie skrzypi, a wszelakie elementy są dopasowane bardzo dobrze. Sama kierownica do najcięższych nie należy, ale nie oznacza to, że nie będzie trzymała się podłoża. Na samym środku znajduje się logo Geniusa. Wokół niego znajdziemy sporo przycisków. Genius oferuje nam panel D-Pad i 4 przyciski akcji służące do zaawansowanego sterowania zgodnie z potrzebami danej pozycji np. klakson czy zmiana widoku. Drążki zmiany biegów zamontowano pod kierownicą, służą do ostrego hamowania lub przyspieszania lub płynnego przerzucania biegów w górę lub w dół. Obsługuje się je najwygodniej palcami wskazującymi. Dodatkowo mamy przyciski Start, Selekt, Mode oraz R1, R2, R3 podobnie z L1-3.
Pedały (gaz i hamulec) dają wrażenie prawdziwej jazdy, są one dobrze dopasowane nie przesuwają się pod stopami, przez co nie ma możliwości, żeby nagle noga spadła nam z pedału gazu.
Dzięki technologii TouchSense, która jest charakterystyczna dla produktów Geniusa oraz funkcjom przenoszenia wibracji na wszystkich wybojach, przy kolizjach i w czasie zderzeń, TwinWheel F1 pozwala wyczuć każdy najdrobniejszy nawet ruch wykonywany w grze. Moim zdaniem nawet za często czujemy wibracje, ale dodaje to pewnego smaczku podczas gry.
Warto przeczytać:
Do góry
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze