Kolejny gamingowy hit na rynku?
Zowie AM-GS - recenzja myszki
Spis treści
enotus
Na początek testy robione za pomocą programu Enotus.
Podczas wykonywania wszystkich testów ustawienia Windows wyglądały następująco:
Szybkość 6/11 (środek- 1:1), opcja „zwiększ precyzję” odznaczona.
Testy przeprowadzone we wszystkich trzech rozdzielczościach wykazują precyzję na poziomie powyżej 99%. To bardzo dobry wynik. Również częstotliwość raportowania USB jest bliska 1000 hz, czyli wartości deklarowanej przez producenta. Niestety na powyższych zrzutach widzimy bardzo niską prędkość maksymalną. W związku z tym mysz ta, może nie być najlepszym wyborem dla graczy lubiących robić zamaszyste ruchy na podkładce (low sens). W przypadku jeśli jednak preferujemy średnie prędkości, około 20-35 cm na obrót postacią w grze o 360* wynik ten będzie zadowalający i nie powinniśmy odczuć żadnych negatywnych objawów podczas gry. Zdarzało się że, podczas testów enotus wykazywał prędkość maksymalną dla każdej z rozdzielczości powyżej 3m/s jednak były to wyniki graniczne i podczas osiągania takich prędkości dało się zauważyć, że kursor i tak nie pracuje prawidłowo.
Mouse rate checker
Za pomocą tego programu sprawdzamy częstotliwość raportowania USB.
Na powyższym zrzucie mamy potwierdzenie wyniku z enotusa. Średnia częstotliwość taktowania portu USB wynosi 1001 hz . Jest to bardzo dobry wynik.
Interpolacja
Wynik testu pokazuje że wszystkie rozdzielczości myszy uzyskane są natywnie a nie poprzez programowe dodawanie pikseli. W przeciwnym razie widzieli byśmy przerwy w linii.
Rozdzielczość rzeczywista
Ten test pokazuje w jakiej rozdzielczości w rzeczywistości pracuje mysz.
Jak widzimy w powyższej tabeli wszystkie rozdzielczości w jakich pracuje mysz są większe od podawanych przez producenta. Średnio o około 12%. Prawdopodobnie jest to spowodowane przez autorską soczewkę, którą zowie zastosowało w myszy. Nie ma to wpływu na ogólną pracę sensora. Po prostu będziemy musieli przyzwyczaić się do minimalnie większych prędkości.
Akceleracja (testy wykonane w grze):
Sposób wykonania:
QIII arena
1. Patrzymy się w 1 punkt
2. Wykonujemy powoli 1 pełny obrót
3. Wykonujemy myszką ruch powrotny, perfekcyjnie do punktu na podkładce z którego zaczynaliśmy obrót.
4. Jeśli kursor powrócił do tego samego punktu na ekranie oznacza, że sensor nie cechuje się akceleracją, jeśli przy większej prędkości mysz zrobiła więcej niż 1 pełny obrót powrotny oznacza, że ma ona akcelerację.
Jak widać mysz charakteryzuje się minimalną akceleracją negatywną – gubieniem pixeli w wyższych prędkościach. Biorą pod uwagę bardzo dużą różnicę prędkości, można określić, że zjawisko to jest na naturalnym, akceptowalnym poziomie. Dla osób znających sensory w myszach, poziom ten jest porównywalny z ADNS-3080, a tym samym większy od ADNS-3060, z tym że te sensory mają inną wadę, której nie ma Zowie AM. O tym w teście poniżej…
Predykcja:
Inaczej nazywane przyciąganiem kątowym. Polega na wygładzaniu ruchu kursora do jednej z osi x/y.
Widzimy, że zjawisko to nie występuje. Linie skośne są postrzępione, a koła nie mają kwadratowych kształtów. Dla większości graczy, zwłaszcza tych grających w FPS powinien to być duży plus.
LiftOffDistance
Test ten pokazuje przy jakim uniesieniu myszki od podkładki sensor przestaje reagować na ruch.
Większość sensorów na różnych powierzchniach, ma różne wartości LOD. W tym przypadku widzimy, że główne zadanie zmienionej soczewki zostało spełnione i odległość od podkładki przy jakiej mysz przestaje reagować jest taka sama niezależnie od powierzchni. Najbardziej powinno to ucieszyć osoby, które mają kolorowe podkładki, zwłaszcza o dużych kontrastach, gdyż mysz będzie działała tak samo na każdym centymetrze pada.
ERGONOMIA:
Zowie AM jest myszą symetryczną. Na pierwszy rzut oka przypomina SS Sensei/Xai. W rzeczywistości jest ona całkiem inna. Podstawową i najbardziej odczuwalną różnicą jest kształt boków. Może nie widać tego tak bardzo na zdjęciach dlatego przedstawię to w krótki sposób:
Sensei: | ̅ ̅ |
AM: / ̅ \
Boki Zowie AM są ustawione bardziej skośnie do podłoża, zwężając się ku górze. Dodatkowo jest ona węższa od Sensei/Xai. Kształt ten powoduje, że jeśli wybierzemy model z śliskimi bokami (GS) podczas podnoszenia, mysz może nam się delikatnie wyślizgiwać. Na szczęście jest ona bardzo lekka, więc ogólnie nie jest źle. Dodatkowo z małą wagą myszy oraz z mniejszym rozmiarem związana jest lepsza kontrola podczas wykonywania bardziej złożonych tricków w niektórych grach, np. rocket jumping w Q III arena. Dla osób o większych dłoniach mysz może być za niska do komfortowego grania przy użyciu chwytu typu Palm, czyli całą dłonią. Jeśli jednak mamy średnią lub małą dłoń mysz z pewnością pod względem kształtu będzie dobrym wyborem.
Warto również wspomnieć o tym, że Zowie AM nadaje się również dla osób leworęcznych, a samo przestawienie funkcji przycisków jest bardzo proste. Wystarczy podczas podpinania myszy do komputera przytrzymać rolkę i któryś z głównych przycisków.
Konkursy
Wszystkie konkursy zakończone. Zapraszamy wkrótce.
-
Konkurs świąteczny 2020
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was Świąteczny Konkurs, w którym możecie wygrać bardzo atrakcyjne nagrody. Aby wziąć udział w...
-
10 urodziny vortalu!
Tak, już dziesięć lat jesteśmy z Wami! Z okazji naszej rocznicy przygotowaliśmy razem z naszymi partnerami dla Was kolejny konkurs z...
Komentarze
Francus
2012-03-24 08:01:50
~Marshallo
2012-03-24 10:42:51
Razer ? Kiedyś byłem ogromnym zapaleńcem Razera, do momentu kiedy wycofali DeathAddera 1800. Następcy tej myszki to totalna porażka. Może kształt i komfort są ok ale nie laser.
Zowie wykorzystuje najlepsze lasery z rodziny starego DA1800. Avago był i będzie najlepsze.
~mushabelly
2012-03-24 11:31:47
Zowie nie wykorzystuje "leserów z rodziny starego DA1800" ( nawet nie wiem co to znaczy :P ). Nowy DeathAdder z nowym firmware nie jest taki zły. Porównywalny do starego DA. No ale to tyle z dobrych myszek od Razera.
Mam AM i jak dla mnie kształt jest prawie idealny, mogłaby być ciut dłuższa ( claw grip )
Nie wiem czy w recenzji było ( zbyt leniwy jestem na czytanie całości :P ) ale warto wspomnieć że mikrostyki w AM stosunkowo ciężko się wciska. Jak dla mnie za ciężko. Mam nadzieję że nowa wersja Zowie EC będzie miała inne.
~Mr. 3
2012-03-24 12:02:52
"Myszka elegancka, ale czy ta firma ma jakieś tradycje gamingowe?"
Tradycje gamingowe? n/c
@~Marshallo
"Czy to, że firmę stworzyli najwięksi gracze CS to mało ? Generalnie, oni wiedzą czego potrzeba do profesjonalnego gamingu."
I ty w tą papkę marketingową wierzysz?
"Następcy tej myszki to totalna porażka. Może kształt i komfort są ok ale nie laser."
Tak się składa, że DA 3.5G/BE jest jedną z najlepszych myszek gamingowych (pod względem precyzji sensora; ale trzeba grać na podkładce o jednolitej powierzchni, bo na większości szmacianek się gubi; przypominam, że od ponad roku mamy nowe firmware, który eliminuje wszystkie problemy).
Wygoda to kwestia sporna. Jak dla mnie to wszystkie myszki Razer'a są dla osób z alienowskimi łapami.
~ŁukaszPilarczyk
2012-03-25 13:04:11
Reszta tak jak napisał MR.3
~akma
2012-03-27 14:00:43
~ŁukaszPilarczyk
2012-03-27 15:54:28
~haha
2013-04-21 14:11:51