
Choć liczba gier wykorzystujących DX10 jest nadal znikoma, to dalszy rozwój nowego API wydaje się być oczywistością. Pierwsza aplikacja z zaimplementowanym dzięki patchowi DX10 była gra Company of Heroes, nieco pózniej mogliśmy ujrzeć nowe efekty w Lost Planet.
Dalsze zapowiedzi to między innymi BioShock i tytułowa gra World in Conflict. Jak się okazuje RTS potrafi wycisnać pokłady mocy z takich potworów jak GeForce 8800 Ultra czy też GTX, warto wspomnieć rownież o wysokim zapotrzebowaniu na pamieć, zaleca się do gry 512MB na karcie graficznej. Wydajność w nowej aplikacji zdaje się być ograniczana przez CPU, posiadacze high-endowych GPU powinni zaopatrzyć się w możliwe szybki procesor z możliwością overclokingu.
Dobra wiadomość dla posiadaczy GeForców 7600GS\GT gra ma chodzić zadowalająco w trybie DX9 z obniżoną iloscią detali. Jakość nowych efektów w porównaniu z DX9 jest marginalna, twórcy zapewniają , że w finalnej wersji aspekt ten ulegnie poprawie. O ewentualnych zmianach przekonamy się we wrześniu bierzącego roku.
Komentarze